Macan! Już jest! Tak wygląda

Wiemy już wszystko na temat najnowszego dziecka inżynierów Porsche - modelu Macan.

Na kilka dni przed rozpoczęciem salonu motoryzacyjnego w Los Angeles niemiecka firma zdecydowała się rozwiać wszelkie tajemnice.

Mniejszy brat Cayenne mierzy 4699 mm długości, 1923 mm szerokości i 1624 mm wysokości. Auto jest więc o 146 mm krótsze i 16 mm węższe niż Cayenne.

Chociaż konstrukcja powstała w oparciu o płytę podłogową Audi Q5 zawieszenie auta nie ma nic wspólnego z modelem z Ingolstadt. Z przodu zastosowano podwójne wahacze, z tyłu zastosowano układ typu multilnik. Na życzenie klienta Macan może być wyposażony w zawieszenie pneumatyczne. W stosunku do Audi Q5 zdecydowanie - o 35 mm z przodu i 36 mm z tyłu - zwiększono rozstaw kół.

Początkowo samochód oferowany będzie w trzech wersjach silnikowych - dwóch benzynowych i jednej wysokoprężnej. Podstawowy motor o zapłonie iskrowym (auto z tym silnikiem oznaczone zostało jako Macan S) ma 3,0 l pojemności i sześć cylindrów w układzie V. Jednostka osiąga moc 340 KM i standardowo współpracuje z siedmiostopniową, dwusprzęgłową skrzynią biegów PDK. Auto w takiej wersji osiąga setkę w 5,4 s i rozpędza się do prędkości maksymalnej 254 km/h. Jeśli wierzyć oficjalnym danym średnie zużycie paliwa - przynajmniej w cyklu pomiarowym - to 8,7 l/100 km.

Topowy model - Macan Turbo - wyposażony jest w benzynowe V6 o pojemności 3,6 l. Wspomagana dwiema turbosprężarkami jednostka generuje moc równych 400 KM i zapewnia sprint do 100 km/h w 4,8 s. Prędkość maksymalna to 266 km/h - średnie zużycie paliwa 8,9 l/100 km.

Dla zwolenników jednostek wysokoprężnych przewidziano model Macan S Diesel. Auto napędzane jest trzylitrowym, podwójnie doładowanym dieslem osiągającym moc 256 KM. Jednostka zapewnia sprint do 100 km/h w 6,3 s i prędkość maksymalną 230 km/h. Auto w tej wersji może pochwalić się średnim zużyciem paliwa na poziomie 6,1 l/100 km.

Dwie słabsze wersje - Macan S i Macan S Diesel - wyposażone są w 18-calowe felgi ze stopów lekkich z oponami w rozmiarze 235/60 na przedniej i 255/55 na tylnej osi. Topowy model - Macan Turbo - otrzyma 19-calowe felgi. Opcjonalnie klienci mogą się też zdecydować na koła w rozmiarze 21 cali.

Reklama

W późniejszym okresie paletę jednostek napędowych uzupełnią dwa czterocylindrowe, doładowane silniki o pojemności dwóch litrów (benzynowy i Diesla). Pierwszy z nich dysponować ma mocą aż 280 KM, osiągi drugiego nie zostały jeszcze upublicznione.

Rynkowy debiut auta zaplanowany został na kwiecień. W przypadku wersji S i S Diesel ceny na rodzimym niemieckim rynku zaczynać się będą od 57 930 euro. Topowa odmiana - Macan Turbo - wyceniona została na 79 826 euro.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: maca
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy