Koniec astry II z Gliwic, wkrótce...

Dzisiaj w gliwickim zakładzie General Motors Manufacturing Poland (GMMP) została wyprodukowana ostatnia astra II classic - srebrny hatchback z silnikiem benzynowym 1.4 l.

Produkcję tego modelu uruchomiono w Gliwicach 3 października 2003 roku, kiedy po sześciu miesięcy intensywnych przygotowań, pierwszy samochód opuścił hale produkcyjne zakładu. Astra ll Classic była produkowana w czterech wersjach nadwoziowych: sedan, 5-drzwiowy hatchback, kombi oraz delivery van. Ponad 83% produkcji tego modelu trafiło na eksport, przede wszystkim na rynki Europy Środkowej i Wschodniej, ale również do Australii, Nowej Zelandii oraz niektórych krajów Afryki, Ameryki Południowej i Azji, co pozytywnie wpłynęło na rozwój polskiej gospodarki oraz jej bilansu handlowego.

Reklama

O sukcesie tego modelu świadczy fakt, że w czasie całego okresu produkcyjnego gliwicki zakład opuściło 243 993 sztuki tego samochodu.

Astra II classic zostanie zastąpiona najnowszym modelem koncernu - nową astrą. Termin rozpoczęcia produkcji w Gliwicach planowany jest na czwarty kwartał tego roku. Nowa astra w wersji hatchback (5-drzwiowa) produkowana będzie na jednej linii produkcyjnej z pozostałymi modelami - astrą III sedan oraz zafirą.

W ramach przygotowań do produkcji tego nowego samochodu kompaktowego, wydział tłoczni został rozbudowany o ok. 4 000 m2. Zainstalowano nową linię pras oraz kompaktową prasę wielostopniową - obydwie całkowicie zrobotyzowane. Po udanych próbach tłoczenia paneli do nowej Astry, rozpoczęto regularne dostawy pierwszych elementów nadwozia do zakładów w Ellsmere Port oraz na potrzeby produkcji własnej.

Ze względu na bardzo zaawansowaną strukturę karoserii znacznie rozbudowana została linia produkcyjna na wydziale Spawalni. Powstała oddzielna, w pełni zrobotyzowana, część linii głównej dla nowego modelu. Zapewnia ona pełną elastyczność i najwyższą jakość produkcji. Łącznie na Spawalni zostało zamontowanych 90 nowych robotów, a sam wydział rozbudowano o ok. 6 000 m2. Na wydziale Lakierni powstała nowa stacja 6 robotów do uszczelnień karoserii oraz został wydłużony piec zabezpieczenia antykorozyjnego, tzw. kataforezy.

Z kolei na wydziale Montażu Głównego wprowadzono nowe rozwiązania z zakresu elektroniki stosowanej, związane z wyższy stopień informatyzacji nowej astry. Zmiany te wynikały ze zwiększonych wymagań technicznych i jakościowych nowego modelu. Obecnie wszyscy pracownicy produkcyjni są szkoleni w zakresie montażu nowej Astry bezpośrednio na linii produkcyjnej. Od początku września planowane jest rozpoczęcie finalnej fazy pilotażowej, która ma na celu potwierdzenie prawidłowego przebiegu wszystkich procesów produkcyjnych, najwyższej jakości produkowanych samochodów, wydajności linii oraz gotowości do rozpoczęcia produkcji seryjnej na najwyższym światowym poziomie.

Łącznie powstanie ok. 300 samochodów pilotażowych. Nowy model będzie miał swoją premierę podczas najbliższych Międzynarodowych Targów Motoryzacyjnych we Frankfurcie, które rozpoczynają się 17 września br. Dwa egzemplarze ekspozycyjne tego modelu, specjalnie na to wydarzenie, przygotowane zostały przez zakład w Gliwicach. Nowa astra będzie najbardziej zaawansowanym technicznie samochodem seryjnym produkowanym w Polsce.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: General Motors | Classic | Gliwice | Astra
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy