Klasa E na torze...

Po czterech latach produkcji Mercedes odświeżył klasę E. Zmiany stylistyczne ograniczono do minimum co widać na naszym zdjęciu, na którym prezentujemy nową i poprzednią wersje tego auta. Bardziej interesujące jest to, czego nie widać na pierwszy rzut oka. Mieliśmy sposobność poznac ten samochód podczas jego polskioej premiery jaka odbyła się na torze "Kielce" w Miedzianej Górze.

W zakresie stylistyki zmieniono tylko to, co zmodyfikować najłatwiej - kształty zderzaków i grilla.

Standardowo samochód wyposażono standardowo w system Pre-Safe, który w 2002 roku pojawił się po raz pierwszy w klasie S. Układ ten wykrywa niebezpieczeństwo wypadku wcześniej przygotowując pasy (zaciskają się), szyby i szyberdach (domykają się automatycznie). Poduszki powietrzne dzieki temu systemowi mają optymalne warunki do swojego normalnego działania. Dodatkowo PRE-SAFE stawia do prawidłowej pozycji fotel kierowcy (w wersjach z fotelami z pamięcią).

E-klasa posiada również układ NECK-PRO, który zapewnia lepsze podparcie głowy zagłówkami podczas uderzenia w tył samochodu, a także system inteligentnych świateł, które dopasowują swoją jasność do warunków na drodze.

Pojawiły się również nowe jednostki napędowe. Gama Dieslei rozpoczyna się modelem E200 CDI o mocy 136 KM, a więc większej o 14 KM i momencie 340 Nm. E220 dysponuje mocą 170 KM i momentem 400 Nm, a najmocniejszym Dieslem jest nadal E 320 CDI - 314 KM i momencie 730 Nm. Silnik ten w USA będzie sprzedawany w wersji BLUETEC.

Najsłabszym wersją benzynową jest E200 Kompressor o mocy 184 KM i momencie 250 Nm. E500 jest napędzane nowym silnikiem V8, pochodzącym z S-klasy o mocy 388 KM, większej o 88 KM niż poprzednio. Maksymalny moment tej jednostki wynosi 530 Nm.

Topową wersją jest zaś E63 AMG. Jej źródłem napędu jest jednostka V8 o mocy 514 KM i momencie 630 Nm. Zapewnia on przyspieszenie do 100 km/h w 4.5 s. Prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h.

Reklama

Wszystkie silnikie wysokoprężne charakteryzują się zmniejszonym w stosunku do poprzedniej generacji zużyciem silnika.

Nowa klasa E została zaprezentowana po raz pierwszy na salonie w Nowym Jorku. Do europejskich salonów trafia właśnie teraz. Klienci będą mogli w sumie wybierać spośród 29 wersji (16 sedanów i 13 kombi).

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy