Kalos sedan, czyli "piękny" z Korei

N. Reilly - osoba odpowiedzialna w koncernie GM za markę Daewoo - zapowiedział, iż amerykański koncern macierzysty zamierza w tym roku zwiększyć sprzedaż Daewoo na światowych rynkach o jedną trzecią. W roku 2002 sprzedano 300 tys. aut ze znaczkiem liścia miłorzębu, na ten rok planowanych jest 400 tys. sztuk. W roku bieżącym szefowie GM liczą na sprzedaż pół miliona koreańskich samochodów. W Europie kluczową rolę odegrać ma Kalos.

Kalos, którego nazwa w języku greckim znaczy "piękny" powstał w warsztatach włoskiego biura stylistycznego Giugiaro w Turynie. GM-Daewoo planuje wypuszczenie na rynek - poza hatchbackiem, którego sprzedaż już rozpoczela się w Europie - także sedana.

Obie wersje napędzać będzie ten sam silnik - 1,4-litrowa jednostka benzynowa z czterema cylindrami dysponująca mocą 83 KM (61 kW) i maksymalnym momentem obrotowym 123 Nm przy 3000 obr/min. Daje to całkiem przyzwoite osiągi - prędkość maksymalna Kalosa wynosi 170 km/h, a średnie zużycie paliwa nie przekracza 7,5 litra na 100 kilometrów. Oprócz standardowej, mechanicznej skrzyni biegów o pięciu przełożeniach oferowana będzie również 4-biegowa przekładnia automatyczna, wyposażona w system, który eliminuje prawdopodobieństwo przypadkowej zmiany biegu. Planuje się także wprowadzenie do produkcji innych wersji silnikowych. (Samar)

TUTAJ zdjęcia Kalosa.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Daewoo
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy