Gwiazdki za "sandwicha"
Mercedes-Benz klasy A osiągnął najlepsze rezultaty w swojej klasie w testach zderzeniowych przeprowadzonych wg europejskiego standardu NCAP (New Car Assessment Programme), uzyskując wynik pięciu gwiazdek i 36 na 37 możliwych punktów.
Obok bardzo dobrego wyniku ogólnego, opatentowana koncepcja konstrukcji podłogi typu "sandwich", zastosowana w klasie A, potwierdziła swoją skuteczność w ramach tego testu. W przypadku zderzenia przy dużych prędkościach, konstrukcja typu "sandwich" powoduje, że zarówno silnik, jak i układ przeniesienia napędu przesuwają się ku dołowi, zamiast do wnętrza pojazdu. Oznacza to większą kontrolowaną strefę zgniotu niż w przypadku innych samochodów tej klasy. Dodatkowa zaleta koncepcji "sandwich" ujawnia się również przy zderzeniach bocznych, ponieważ użytkownicy zajmując miejsca w tym samochodzie siedzą wyżej niż w tradycyjnym kompakcie.
Pakiet bezpieczeństwa kierowcy i pasażera uzupełniają adaptacyjne przednie poduszki powietrzne, które otwierają się w dwóch etapach, w zależności od siły uderzenia, jak również - to nowinka - poduszki zabezpieczające głowę i górny odcinek klatki piersiowej. Te ostatnie pomagają chronić zarówno głowę, jak i górną część tułowia kierowcy i pasażera na przednim fotelu w sytuacji, gdy dojdzie do bocznego zderzenia. Układ uzupełnia kontrolka pasów bezpieczeństwa na tablicy rozdzielczej, która informuje kierowcę o tym, czy pasażerowie mają zapięte pasy.