Golf czy astra?
Do tej pory, żadna z generacji Opla Astry nie zdołała pokonać w europejskich statystykach sprzedaży Volkswagena Golfa.
Tym razem ma być inaczej - Opel do potyczki o klienta w najsilniej obsadzonej klasie kompaktów wystawił świetnie przygotowanego zawodnika - najnowszą generację Astry.
Więcej odwagi wykazali styliści Opla - ciekawie prezentuje się zwłaszcza przednia część nadwozia i tylny słupek. Wygląda on bardzo lekko, w przeciwieństwie do masywnego słupka charakterystyczego dla wszystkich generacji Golfa. Bagażnik Astry jest nieco większy, przewaga Opla rośnie gdy uwzględnimy fakt, że VW podaje pojemność bagażnika wraz z wnęką na koło zapasowe (bez niego jest 275 l).
Opel ma o wiele większy rozstaw osi, ale różnica w przestronności kabiny jest niewielka. Z tyłu oba auta oferują podobną ilość miejsca, plusem Astry są dłuższe siedziska i oparcia. Jeśli chodzi o jakość tworzyw Astra wypada tu bardzo dobrze, ale musi uznać wyższość Golfa. VW jest w stanie zawstydzić nie tylko dowolne auto kompaktowe, ale sporo samochodów klasy średniej.
Najtańsza wersja pięciodrzwiowego Golfa (1.4, 80 KM) kosztuje 58 530 zł. Co ciekawe, mocniejsza o 20 KM Astra 1.4 jest o 30 zł tańsza. Spójrzmy na wyposażenie standardowe.
W bazowym Golfie nie znajdziemy ani radioodtwarzacza, ani systemu ESP, ani klimatyzacji. Seryjne są za to: siedem airbagów i komputer pokładowy. W Astrze także nie ma radioodtwarzacza i klimatyzacji, ale już ESC należy do standardu we wszystkich odmianach. Atutem Golfa jest szerszy wybór silników, w tym aż trzy usportowione wersje - GTI, GTD i R. Na odpowiedź Opla, czyli Astrę OPC trzeba jeszcze trochę poczekać.
Opel dobrze przygotował się do walki z Volkswagenem. Na razie jest za wcześnie, by analizować statystyki sprzedaży (Astra jest w salonach od miesiąca), ale najnowsze auto rodem z Ruesselsheim ma wszystko, by walczyć jak równy z równym z odwiecznym rywalem z Wolfsburga. Oba auta są równie przestronne, mają zbliżone własności jezdne i kosztują podobnie. Trudno jest wskazać zwycięzcę tej rundy, stąd remis.
A ty które auto wolisz?
Oceń swoje auto. Wystarczy wybrać markę... Kliknij TUTAJ.