Ford S-MAX bez tajemnic

Ford ujawnił kolejne informacje na temat nowego auta klasy SUV, który nosić będzie nazwę S-MAX. Podobnie jak Ford Focus C-MAX, nawiązuje on do sprawdzonej formuły uniwersalnego minivana i w ofercie Forda plasuje się między wersją kombi Mondeo i dużym 7-miejscowym minivanem Galaxy.

Najnowszy model, który zadebiutuje już w następny wtorek na salonie w Genewie będzie produkowany obok Mondeo i nowego Galaxy w zakładach Forda w Genk w Belgii. Ceny zostaną podane bezpośrednio przed wprowadzeniem nowego samochodu do sprzedaży w połowie tego roku.

Nabywcy Forda S-MAX będą mieli możliwość wyboru nowego systemu składanych na płasko foteli FFS (Ford Fold Flat System)

w wersji z dwoma lub trzema rzędami siedzeń, uzyskując w efekcie wnętrze o konfiguracji odpowiednio 5 lub 5+2 miejsc. Tym samym koncepcja zmiennej konfiguracji foteli, zaprezentowana po raz pierwszy w drugim modelu Forda serii MAX - Focusie C-MAX, idzie o krok dalej. Z kolej symbol "S" w nazwie samochodu oznacza maksymalizację użytecznej przestrzeni w ramach eleganckiej, sportowej sylwetki, bez jakiegokolwiek uszczerbku dla urody nadwozia i przyjemności prowadzenia i podróżowania.

Oferując obok siebie modele S-MAX i nową generację Galaxy, Ford wzmacnia swoją ofertę w segmentach rynku obejmujących samochody duże. Dążąc do osiągnięcia założonych celów, Ford zrealizował program projektowania i konstruowania modelu S-MAX całkowicie we własnym zakresie, w odróżnieniu od przedsięwzięcia joint-venture z innym producentem pojazdów, które zaowocowało poprzednią generacją minivana Ford Galaxy.

Reklama

Ford S-MAX jest także pierwszym seryjnie produkowanym modelem Forda, w którym wyraźnie widoczne są elementy nowej konwencji stylistycznej "kinetic design", zaprezentowanej po raz pierwszy w pokazywanym podczas ubiegłorocznego salonu samochodowego we Frankfurcie studium stylistycznym Ford iosis.

Stało się to możliwe dzięki realizowanej przez Forda koncepcji daleko idącego wykorzystania dostępnych technologii, podobnych rozwiązań konstrukcyjnych i platform podwoziowych w wielu różnych modelach. Koncepcja ta daje daleko idące możliwości tworzenia coraz to nowych i coraz bardziej zróżnicowanych koncepcji nadwoziowych i dalszego wzbogacania oferty modelowej.

Nabywca Forda S-MAX będzie mógł wybrać spośród dwóch silników benzynowych gamy Duratec oraz trzech jednostek wysokoprężnych reprezentujących najnowszą generację Duratorq TDCi. Najmocniejszą z oferowanych jednostek jest znany już z Forda Focus ST 5-cylindrowy silnik Duratec o pojemności 2,5-litra z turbodoładowaniem, rozwijający moc 220 KM (162 kW). Dzięki potężnej mocy i niebywałej dynamice jednostka ta najpełniej oddaje sportowy charakter Forda S-MAX.

Pozostałe silniki to: 2,0-litrowa jednostka benzynowa Duratec, rozwijająca moc 145 KM (107 kW), oraz ciche i dynamiczne silniki dieslowskie: 1,8-litrowy Duratorq TDCi o mocy 125 KM (92 kW), 2,0-litrowy Duratorq TDCi o mocy 130 KM (96 kW) z filtrem cząstek stałych (DPF) oraz nieco mocniejsza wersja 2,0-litrowego silnika Duratorq TDCi, dysponująca mocą 140 KM (103 kW) i oferowana z filtrem DPF lub bez.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Ford Focus | Ford | Ford S-Max
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy