Co się psuje w...
Producenci coraz częściej wzywają do serwisów właścicieli samochodów, w których wykryto usterki. W ostatnim okresie jest coraz więcej takich przypadków. Czyżby jakość samochodów malała zamiast rosnąć? To jedna strona medalu.
Druga to kłopoty z samochodami, o których producenci milczą. Ale od kilku dni na łamach serwisu Motoryzacja publikujemy raport usterkowości aut, sporządzany rokrocznie przez niemiecki Auto Bild. To ciekawa i pouczająca lektura. Zacznijmy jednak od "oficjalnych" usterek. Oto kilka przykładów.
Usterka w Chryslerach. Akcja serwisowa obejmie 21 tysięcy nowych Dodgów Durango oraz blisko 2,7 miliona innych aut z grupy Chrysera. Modele Durango zostały wezwane w celu wymiany przewodu kontrolującego pracę przepustnicy. General Motors wzywa do serwisu właścicieli ponad 800 tysięcy aut z powodu wadliwego układu kierowniczego. Mercedes-Benz wycofuje do bezpłatnego przeglądu 33 000 swoich samochodów sprzedanych na całym świecie, w celu sprawdzenia działania zamków służących do zapinania pasów - poinformowała firma w piątkowym komunikacie. Volvo ogłosiło, że dokona przeglądów modeli V40 i S40 (rok modelowy 2003 i 2004), kupionych głównie przez klientów w Szwecji, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych. Peugeot ogłosił akcję serwisową swojego flagowego modelu 607. Limuzyny wezwane będą do warsztatów z dwóch powodów - w celu sprawdzenia kabli akumulatora oraz wymiany wadliwego elementu tylnego zawieszenia. . Przedstawiciele Renault poinformowali o konieczności skierowania do serwisu 230 tys. samochodów Laguna na całym świecie w związku z możliwością wystąpienia usterki w systemach ABS i ESP. Honda wycofała do przeglądu 29.494 samochodów Accord i Accord Wagon. Powód to - według japońskiego Ministerstwa Infrastruktury i Transport - wykrycie wady w silniku. Grupa BMW rozpoczęła akcję wezwań terenowych aut X5 do warsztatów. W niektórych pojazdach tego typu może wystąpić usterka układu hamulcowego. Najbardziej spektakularna była akcja Volkswagena w roku ubiegłym. Koncern ten zapowiedział, że zapłaci za naprawę i modyfikację ponad 5 tys. silników. (TUTAJ prawie 1000 Waszych komentarzy na ten temat!). Lista jest niestety o wiele dłuższa. Znajdują się także na niej auta japońskie, koreańskie i wiele innych. Po prostu samochodów idealnych nie ma. Wszystkie od czasu do czasu psują się...
A "dolegają" im różne rzeczy. W "okienkach" publikujemy raporty dotyczące poszczególnych marek samochodów. Będzie ich więcej! Kolejne już niebawem.