Co się psuje w fordach?

No i mamy kolejny samochód na „tapecie” w naszym serialu pt. „Co się psuje w...”. Tym razem dobieramy się do Forda. Przypomnijmy, że nasz cykl powstaje w oparciu o raporty usterkowości aut, sporządzane rokrocznie przez niemiecki Auto Bild.

Kliknij
KliknijINTERIA.PL

I jak zwykle czekamy na Wasze komentarze. Opiszcie swoje "przygody" z fordami...

Badanie satysfakcji klienta: tendencja spadkowa: odnotowano utratę 0.1 punktu w porównaniu z rokiem 2002

Wezwania do serwisu: główny cylinder układu hamulcowego forda Ka może spowodować całkowite przerwanie obwodu układu (1999), poluzowane przewody hamulcowe wymagają naprawy (2002). Wadliwie funkcjonujące urządzenie kontroli elektronicznej ECU poduszki powietrznej focusa może spowodować jej nieuzasadnione odpalenie.

Statystyki ADAC: Fiesta zajmuje czołową lokatę w rankingu segmentu samochodów kompaktowych. Słabość Forda: korodujące rury wydechowe, wadliwe prądnice. Galaxy i mondeo mają kłopoty z pasami zębatymi.

Raport TŰV: starsze modele, takie jak escort czy scorpio korodują szybko i są podatne na wycieki oleju. Sytuacja poprawiła się nieco od roku 1996. Szybko zużywają się przeguby zawieszenia przedniego. Ka i fiesta mają nieskuteczne hamulce, układy wydechowe korodują najszybciej w focusie, którego inne układy mają się całkiem nieźle.

Problemy zgłaszane przez czytelników: przeciętna, nie zwiększająca się ilość. Odnotowano przypadki wadliwych przekładni (manualnych i automatycznych), klimatyzacji, pasów zębatych, elektroniki silnika i braku zapłonu w silnikach wysokoprężnych.

Test serwisowy: dużo poniżej średniej. Odkryto zaledwie 46 z 80 usterek, 4 z 8 serwisów sklasyfikowanych zostało jako „słabe”, dwa jako „nieodpowiednie”.

TUTAJ pozostałe informacje na temat usterkowości poszczególnych marek.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas