Reklama

Brawo drogowcy! Kolejne odcinki A2 otwarte

Na budowie autostrady A2 wciąż coś się dzieje. Dzisiaj oddano do użytku dwa kolejne odcinki trasy ze Strykowa do Konotopy.

Są to dwa odcinki: A o długości 29,2 km (Stryków - okolice Bolimowa), i fragment B o długości 16,9 km (Bolimów - węzeł Nieborów).

Reklama

Na kolejnym, newralgicznym odcinku C o długości 20 km (od granicy woj. łódzkiego do granic powiatu grodziskiego) nadal trwają prace. Trwa wyścig z czasem!

Odcinek B autostrady liczy 16,9 km. W ramach inwestycji wybudowano węzeł autostradowy "Nieborów" na przecięciu autostrady A2 z nowym przebiegiem drogi krajowej nr 70 Łowicz - Skierniewice. Na węźle zlokalizowana jest Stacja Poboru Opłat i Obwód Utrzymania Autostrady.

Zakres robót obejmował także m.in. przebudowę 4,4 km drogi krajowej nr 70, drogi wojewódzkiej nr 705 Sochaczew - Skierniewice (na odcinku 880 m), przebudowę dróg gminnych (łączna długość ok. 4,1 km), powiatowych (ponad 1,1 km) oraz budowę dróg dojazdowych (łączna długość 23,7 km).

Na odcinku B zlokalizowane są także dwa miejsca obsługi podróżnych - Bolimów i Mogiły. Wybudowano także wiele obiektów inżynierskich, m.in. dziewięć wiaduktów autostradowych, siedem wiaduktów drogowych i dwa mosty (nad rzeką Skierniewką i rzeką Rawką) oraz trzy przejścia dla dużych zwierząt nad trasą i 28 przejść dla średnich i małych zwierząt pod autostradą.

Największym obiektem inżynierskim jest most autostradowy przez Rawkę o długości 596 m, który znajduje się w rezerwacie tej rzeki, należącej do Obszaru Natura 2000. Odcinek B autostrady przechodzi także przez Bolimowski Park Krajobrazowy.

Według informacji wykonawcy, aby spełnić rygorystyczne wymagania dotyczące ochrony środowiska, zaprojektowano liczne zabezpieczenia dla fauny i flory. Obok przejść i przepustów dla zwierząt, cały pas autostradowy ogrodzony będzie specjalną siatką, zapewniającą zabezpieczenie przed wtargnięciem zwierząt i ludzi na jezdnię. Na obiektach inżynierskich przechodzących przez te obszary zamontowano ekrany przeciwolśnieniowe.

Odcinek A buduje konsorcjum firm Eurovia i Warbud, a wartość kontraktu to 989 mln zł. GDDKiA podpisała umowę z konsorcjum pod koniec lipca 2011 r., po tym, jak drogowcy odstąpili od umowy na ten odcinek z chińskim konsorcjum Covec. Zgodnie z planami GDDKiA, roboty na tym odcinku zakończą się w październiku 2012 r., czyli już po Euro 2012. Jednak wykonawcy zostali zobowiązani, by zapewnić przejezdność trasy jeszcze przed mistrzostwami.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje