Brawo drogowcy! Kolejne odcinki A2 otwarte

Na budowie autostrady A2 wciąż coś się dzieje. Dzisiaj oddano do użytku dwa kolejne odcinki trasy ze Strykowa do Konotopy.

Są to dwa odcinki: A o długości 29,2 km (Stryków - okolice Bolimowa), i fragment B o długości 16,9 km (Bolimów - węzeł Nieborów).

Na kolejnym, newralgicznym odcinku C o długości 20 km (od granicy woj. łódzkiego do granic powiatu grodziskiego) nadal trwają prace. Trwa wyścig z czasem!

Odcinek B autostrady liczy 16,9 km. W ramach inwestycji wybudowano węzeł autostradowy "Nieborów" na przecięciu autostrady A2 z nowym przebiegiem drogi krajowej nr 70 Łowicz - Skierniewice. Na węźle zlokalizowana jest Stacja Poboru Opłat i Obwód Utrzymania Autostrady.

Reklama

Zakres robót obejmował także m.in. przebudowę 4,4 km drogi krajowej nr 70, drogi wojewódzkiej nr 705 Sochaczew - Skierniewice (na odcinku 880 m), przebudowę dróg gminnych (łączna długość ok. 4,1 km), powiatowych (ponad 1,1 km) oraz budowę dróg dojazdowych (łączna długość 23,7 km).

Na odcinku B zlokalizowane są także dwa miejsca obsługi podróżnych - Bolimów i Mogiły. Wybudowano także wiele obiektów inżynierskich, m.in. dziewięć wiaduktów autostradowych, siedem wiaduktów drogowych i dwa mosty (nad rzeką Skierniewką i rzeką Rawką) oraz trzy przejścia dla dużych zwierząt nad trasą i 28 przejść dla średnich i małych zwierząt pod autostradą.

Największym obiektem inżynierskim jest most autostradowy przez Rawkę o długości 596 m, który znajduje się w rezerwacie tej rzeki, należącej do Obszaru Natura 2000. Odcinek B autostrady przechodzi także przez Bolimowski Park Krajobrazowy.

Według informacji wykonawcy, aby spełnić rygorystyczne wymagania dotyczące ochrony środowiska, zaprojektowano liczne zabezpieczenia dla fauny i flory. Obok przejść i przepustów dla zwierząt, cały pas autostradowy ogrodzony będzie specjalną siatką, zapewniającą zabezpieczenie przed wtargnięciem zwierząt i ludzi na jezdnię. Na obiektach inżynierskich przechodzących przez te obszary zamontowano ekrany przeciwolśnieniowe.

Odcinek A buduje konsorcjum firm Eurovia i Warbud, a wartość kontraktu to 989 mln zł. GDDKiA podpisała umowę z konsorcjum pod koniec lipca 2011 r., po tym, jak drogowcy odstąpili od umowy na ten odcinek z chińskim konsorcjum Covec. Zgodnie z planami GDDKiA, roboty na tym odcinku zakończą się w październiku 2012 r., czyli już po Euro 2012. Jednak wykonawcy zostali zobowiązani, by zapewnić przejezdność trasy jeszcze przed mistrzostwami.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy