Reklama

​Mercedes 300 SL Roadster kończy 60-tkę. Nie uwierzysz, ile dziś kosztuje!

Mercedes świętuje właśnie ważny jubileusz. Kilka dni temu minęło równe 60 lat od debiutu jednej z motoryzacyjnych ikon spod znaku trójramiennej gwiazdy - Mercedesa 300 SL Roadster.

Pożądany przez kolekcjonerów samochód, będący kwintesencją stylu lat sześćdziesiątych ubiegłego wieku, zadebiutował na salonie genewskim w 1957 roku. Warto dodać, że w tym samym czasie z Fabryki Samochodów Osobowych na Żeraniu wyjeżdżały właśnie pierwsze produkcyjne egzemplarze Syreny 100...

Reklama

Samochód był otwartą wersją słynnego, produkowanego od 1954 roku, "Gullwinga". Stworzenie kabrioletu wymagało od niemieckich konstruktorów wielu modyfikacji. Zmieniono chociażby dużą część szkieletowej ramy pojazdu. Mimo tego Mercedes SL Roadster ważył zaledwie o 120 kg więcej od wersji ze sztywnym dachem.

Podobnie, jak wersja z zamkniętym nadwoziem auto mierzyło 4,53 m długości. Bez zmian pozostał też liczący 2,4 m rozstaw osi. Źródłem napędu był rzędowy, sześciocylindrowy silnik z rodziny M198 generujący, w zależności od wersji i rocznika, od 215 do 225 KM. Jednostka mogła pochwalić się m.in. aluminiową głowicą i mechanicznym wtryskiem paliwa bazującym na rozwiązaniu zaprojektowanym pierwotnie dla Messerschmitta Bf 109 E (dzięki temu silnik myśliwca z czasów II Wojny Światowej nie "krztusił się", gdy samolot znajdował się w locie odwróconym). Moc trafiała na koła tylnej osi za pośrednictwem czterostopniowej, ręcznej skrzyni biegów.

Co ciekawe, Roadster cieszył się większą popularnością od coupe wyposażonego w charakterystyczne, otwierane ku górze, drzwi. W sumie wyprodukowano 1400 aut z zamkniętym nadwoziem i 1858 kabrioletów.

Mercedes 300 SL Roadster jest obecnie jednym z najbardziej pożądanych przez kolekcjonerów sportowym modelem z lat sześćdziesiątych. Ceny tych samochodów, w zależności od stanu, wahają się przeważnie w granicach od 1 do 2,5 mln dolarów (od 3,9 mln zł - 9,75 mln zł)!

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje