Łada Niva z 1984 roku wystartuje w Radzie Dakar

Jeśli coś jest dobre, po co to zmieniać? Tej zasady od lat trzymają się Rosjanie, a ściślej Łada, w której ofercie wciąż znaleźć można produkowaną od 1977 roku Nivę.

Samochód, który w Rosji oferowany był również jako Łada 4x4 doczekał się wielu modyfikacji. W dzisiejszych egzemplarzach oferowany jest m.in. wtrysk paliwa, wspomaganie kierownicy, podgrzewane fotele czy klimatyzacja. Z konstrukcyjnego punktu widzenia wciąż mamy do czynienia z dziełem radzieckich konstruktorów z początku lat siedemdziesiątych ubiegłego stulecia.

Nie zmienia to jednak faktu, że prekursor współczesnych suvów (przypominamy, że auto bazuje na "kompaktowym" Fiacie 124, ma stały napęd na obie osie i samonośne nadwozie), cieszy się wśród nabywców dużym powodzeniem. O tym, że - mimo lat - auto wciąż dzielenie dale sobie radę nie poza utwardzonymi drogami świadczy fakt, że jeden z egzemplarzy - wyprodukowany w 1984 roku - zobaczymy wkrótce na starcie legendarnego już rajdu Dakar!

Reklama

VAZ 2121 już w przyszłym roku pojawić ma się na starcie nowej klasy - Dakar Classic, w której zobaczyć można pojazdy wyprodukowane przed rokiem 2000. Ładą pojedzie załoga ze Szwecji - Mario Jacober oraz Sladjan Miljic. NIVA RED LEGEND TEAM - bo taką nazwę nosi szwajcarski zespół urasta właśnie do miana ekipy fabrycznej. Po tym, jak plany zakochanych w Nivie Szwajcarów podchwyciły rosyjskie media, projektem zainteresował się sam rosyjski producent. Ten zaoferował oczywiście wsparcie techniczne i obiecał, że - za pośrednictwem własnych kanałów komunikacji - relacjonować będzie zmagania szwajcarskiej załogi.

Jak sądzicie, czy wspólne wysiłki radzieckich konstruktorów, szwajcarskich kierowców i rosyjskich mechaników zakończą się sukcesem?

***

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Łada Niva | Rajd Dakar
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy