INTERMOT 2016. Kochasz motocykle? Musisz tam być!
W Kolonii - dniem prasowym - rozpoczęły się wczoraj branżowe targi motocyklowe INTERMOT 2016. Na imprezie zadebiutowało wiele nowych modeli jednośladów. Jakich nowości - w przyszłym sezonie - spodziewać się mogą miłośnicy jazdy na dwóch kółkach?
Amatorzy włoskiego stylu nie przejdą obojętnie obok nowej serii modelowej Ducati - SuperSport S. To ciekawa mieszanka stylów znanych z oferowanych już pojazdów - silnik zapożyczono z modelu Ducati Hyperstrada, bazą do stworzenia ramy i zawieszenia był Ducati Monster 821. Źródłem napędu jest dwucylindrowa jednostka Testastretta 11 rozwijająca 113 KM. Kierowca ma do wyboru trzy tryby pracy (Sport, Touring i Urban) dostosowujące charakter silnika do warunków drogowych. Standardowe wyposażenie obejmuje m.in. system ABS konstrukcji Boscha i - opracowany przez Ducati - układ kontroli trakcji.
Sporo nowości przygotowała również Honda. Na imprezie zobaczyć można m.in. najnowsze wcielenia modeli CB1100 RS, CB1100 EX czy CBR 1100RR Fireblade. Ta ostatnia napędzana jest teraz czterocylindrową jednostką rozwijającą 190 KM (przy 13 000 obr./min) i generującą maksymalny moment obrotowy 116 Nm (11 000 obr./min). W układzie przeniesienia napędu zastosowano sprzęgło w kąpieli olejowej i 6-stopniową skrzynię biegów. W porównaniu z poprzednikiem motocykl jest aż o 15 kg lżejszy!
W Niemczech zadebiutowała również nowa generacja Suzuki GSX. Japończycy zaprezentowali maszyny w wersji GSX-R1000 i GSX R1000R. Oba napędzane są czterocylindrowym, rzędowym silnikiem o pojemności 999 cm3 z systemem zmiennych faz rozrządu Suzuki Racing Variable Valve Timing (SR-VVT). Jednostki napędowe zaprojektowano niemalże od podstaw. Nowe są m.in. tłoki, sworznie, pierścienie i wałki rozrządu. Zastosowano też tytanowe zawory, co pozwoliło na uzyskanie wyższej mocy szczytowej.
Oprócz ścigaczy z najwyższej półki na imprezie zobaczyć można również wiele słabszych, acz nie mniej interesujących pojazdów. Nalezą do nich chociażby nowe generacje skuterów, także tych z alternatywnymi układami napędowymi.
Jednym z nich jest chociażby odświeżone BMW C Evolution, czyli elektryczna odmiana popularnych C600 Sport i C600 GT. W stosunku do poprzedniej generacji obie wersje (model oferowany jest również w odmianie o niższej mocy przygotowanej z myślą o nabywcach z prawem jazdy A1) otrzymały nowe akumulatory, podobne do tych, które spotkać można w BMW i3. Do tej pory miały one pojemność 60 Ah. Teraz wzrosła ona do 94 Ah. Standardowym wyposażeniem jest nowy przewód do ładowania o zdecydowanie mniejszej średnicy. Silniki elektryczne są chłodzone cieczą, napęd przenoszony jest na tylne koło za pośrednictwem przekładni planetarnej i paska zębatego. Skutery wyposażono ponadto w system rekuperacji energii doładowujący baterie w czasie hamowania.
Salon motocyklowy INTERMOT 2016 potrwa do niedzieli - 9 października. Za dwudniową wejściówkę na imprezę zapłacić trzeba 25 euro. Jednodniowy bilet (do nabycia w kasie na miejscu) to wydatek 19 euro. Na zniżkę (cena biletu - 8 euro) liczyć mogą m.in. studenci i seniorzy w wieku powyżej 65 lat.