Honda CB750 Hornet. Powrót słynnego "Szerszenia"

W salonie Intermot w niemieckiej Kolonii Honda zaprezentowała nowy motocykl - CB750 Hornet. To powrót "Szerszenia" do oferty japońskiej marki.

Szybki i zwrotny Hornet ma gwarantować radość z jazdy w różnych warunkach.  Motocykl cechuje się najlepszym w klasie stosunkiem mocy do masy, który połączono ze znanymi od dawna atrybutami motocykli Hondy - doskonałym wyważeniem, stabilnością i łatwością prowadzenia.

Honda Hornet z nowym dwucylindrowym silnikiem V

Opracowany od podstaw, lekki i kompaktowy, rzędowy, dwucylindrowy silnik o pojemności 755 cm3 kryje w niewielkich gabarytach wiele osiągnięć inżynieryjnych Hondy. "Szerszeń" nadal pokazuje żądło - maksymalną moc 92 KM (67,5 kW) osiąga przy 9500 obr./min. W połączeniu z wysokim momentem obrotowym, dostępnym w pełnym zakresie obrotów silnika (maks. 75 Nm przy 7250 obr/min), zapewnia to walory użytkowe przy niskich i średnich prędkościach obrotowych silnika, pozwalając na energiczne przyspieszenie w różnych scenariuszach drogowych.

Reklama

Wał korbowy silnika ma wykorbienia przesunięte o 270°, a odstępy między momentami zapłonu są nierównomierne, co - w połączeniu ze specjalnie dopracowanym układem wydechowym - powoduje pulsacyjny odgłos, charakterystyczny dla dwucylindrowej "fałki". Chronione patentem kanały dolotowe Vortex Flow odpowiadają za równomierne rozprowadzenie strumienia powietrza we wnętrzu airboxa, zapewniając ostrą reakcję przepustnicy i szybki start. 

Oba cylindry są pokryte powłoką Nikasil - niklu i węglika krzemu - stosowaną już w CBR1000RR-R Fireblade. Przemyślane rozplanowanie oraz 8-zaworowy układ rozrządu głowicy Unicam pozwoliły na zmieszczenie całości w ultrakompaktowej jednostce napędowej. 

Nowy silnik w nowej ramie

Nowy silnik mieści się w opracowanej od podstaw, lekkiej, stalowej, dwubelkowej ramie, ważącej zaledwie 16,6 kg. Zawieszenie z widelcem USD Showa Big Piston, z rozdzieleniem funkcji i goleniami o średnicy 41 mm (SFF-BP) zapewnia zwinność i informacje zwrotne dla kierowcy. Większą przyjemność z jazdy uzyskamy również dzięki tylnemu amortyzatorowi z regulacją napięcia wstępnego sprężyny, współpracującemu w układzie Pro-Link ze stalowym wahaczem.

5-calowy kolorowy ekran

Lista wyposażenia obejmuje m.in. 5-calowy kolorowy wyświetlacz TFT, który dostarcza najważniejszych informacji i umożliwia kontrolę systemów. Komunikację zapewnia system Honda Smartphone Voice Control, współpracujący zarówno z urządzeniami z Androidem, jak i (po raz pierwszy) iOS. Oświetlenie jest w pełni LED-owe, z automatycznie wyłączanymi kierunkowskazami i funkcją ESS (awaryjne włączenie kierunkowskazów podczas ostrego hamowania), co poprawia bezpieczeństwo kierowcy.

Nowy Hornet dysponuje również trzema domyślnymi trybami jazdy, z opracowanymi wstępnie kombinacjami doboru mocy, intensywności hamowania silnikiem oraz kontroli unoszenia przedniego koła, zintegrowanej z kontrolą momentu obrotowego Honda Selectable Torque Control. Czwarty tryb, ‘User’ daje możliwość niestandardowej kombinacji ustawień, dopasowanej do preferencji i stylu jazdy kierowcy.

Design nowej Hondy Hornet

Design motocykla, opracowany przez zespół stylistów biura badawczo-rozwojowego Hondy w Rzymie - odpowiedzialnego również za takie modele jak Africa Twin, X-ADV i seria Neo Sports Café - sprawia, że nowy Hornet jest odważnym wyrazem technicznego piękna, o sylwetce, liniach i kształtach zachowujących zwarte, drapieżne proporcje. 

Charakterystycznym elementem jest zbiornik paliwa o ostrej formie, nawiązującej do kształtu skrzydła szerszenia. Od drapieżnie pochylonego "nosa" z przodu, po ostry jak brzytwa, ograniczony w formie tył - projektanci wprowadzili stylistyczne oznaki napięcia i agresji, które podkreślają sportowe ambicje Horneta.

Dla modelu CB750 Hornet dostępna będzie szeroka oferta oryginalnych akcesoriów Hondy, w tym trzy pakiety - Sport, Style i Touring.. Model będzie dostępny w czterech wariantach kolorystycznych: Pearl Glare White, Graphite Black (dla obu przewidziano klasyczną ramę Metallic Red Flame i anodowane widelce Red), a także w kolorze Matte Iridium Gray Metallic oraz Mat Goldfinch Yellow.

Ceny nowej Hondy Hornet

Ceny Hondy CB750 Hornet zaczynają się do 35 900 zł.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy