Honda CB750 Hornet. Powrót słynnego "Szerszenia"
W salonie Intermot w niemieckiej Kolonii Honda zaprezentowała nowy motocykl - CB750 Hornet. To powrót "Szerszenia" do oferty japońskiej marki.
Szybki i zwrotny Hornet ma gwarantować radość z jazdy w różnych warunkach. Motocykl cechuje się najlepszym w klasie stosunkiem mocy do masy, który połączono ze znanymi od dawna atrybutami motocykli Hondy - doskonałym wyważeniem, stabilnością i łatwością prowadzenia.
Opracowany od podstaw, lekki i kompaktowy, rzędowy, dwucylindrowy silnik o pojemności 755 cm3 kryje w niewielkich gabarytach wiele osiągnięć inżynieryjnych Hondy. "Szerszeń" nadal pokazuje żądło - maksymalną moc 92 KM (67,5 kW) osiąga przy 9500 obr./min. W połączeniu z wysokim momentem obrotowym, dostępnym w pełnym zakresie obrotów silnika (maks. 75 Nm przy 7250 obr/min), zapewnia to walory użytkowe przy niskich i średnich prędkościach obrotowych silnika, pozwalając na energiczne przyspieszenie w różnych scenariuszach drogowych.
Wał korbowy silnika ma wykorbienia przesunięte o 270°, a odstępy między momentami zapłonu są nierównomierne, co - w połączeniu ze specjalnie dopracowanym układem wydechowym - powoduje pulsacyjny odgłos, charakterystyczny dla dwucylindrowej "fałki". Chronione patentem kanały dolotowe Vortex Flow odpowiadają za równomierne rozprowadzenie strumienia powietrza we wnętrzu airboxa, zapewniając ostrą reakcję przepustnicy i szybki start.
Oba cylindry są pokryte powłoką Nikasil - niklu i węglika krzemu - stosowaną już w CBR1000RR-R Fireblade. Przemyślane rozplanowanie oraz 8-zaworowy układ rozrządu głowicy Unicam pozwoliły na zmieszczenie całości w ultrakompaktowej jednostce napędowej.
Nowy silnik mieści się w opracowanej od podstaw, lekkiej, stalowej, dwubelkowej ramie, ważącej zaledwie 16,6 kg. Zawieszenie z widelcem USD Showa Big Piston, z rozdzieleniem funkcji i goleniami o średnicy 41 mm (SFF-BP) zapewnia zwinność i informacje zwrotne dla kierowcy. Większą przyjemność z jazdy uzyskamy również dzięki tylnemu amortyzatorowi z regulacją napięcia wstępnego sprężyny, współpracującemu w układzie Pro-Link ze stalowym wahaczem.
Lista wyposażenia obejmuje m.in. 5-calowy kolorowy wyświetlacz TFT, który dostarcza najważniejszych informacji i umożliwia kontrolę systemów. Komunikację zapewnia system Honda Smartphone Voice Control, współpracujący zarówno z urządzeniami z Androidem, jak i (po raz pierwszy) iOS. Oświetlenie jest w pełni LED-owe, z automatycznie wyłączanymi kierunkowskazami i funkcją ESS (awaryjne włączenie kierunkowskazów podczas ostrego hamowania), co poprawia bezpieczeństwo kierowcy.
Nowy Hornet dysponuje również trzema domyślnymi trybami jazdy, z opracowanymi wstępnie kombinacjami doboru mocy, intensywności hamowania silnikiem oraz kontroli unoszenia przedniego koła, zintegrowanej z kontrolą momentu obrotowego Honda Selectable Torque Control. Czwarty tryb, ‘User’ daje możliwość niestandardowej kombinacji ustawień, dopasowanej do preferencji i stylu jazdy kierowcy.
Design motocykla, opracowany przez zespół stylistów biura badawczo-rozwojowego Hondy w Rzymie - odpowiedzialnego również za takie modele jak Africa Twin, X-ADV i seria Neo Sports Café - sprawia, że nowy Hornet jest odważnym wyrazem technicznego piękna, o sylwetce, liniach i kształtach zachowujących zwarte, drapieżne proporcje.
Charakterystycznym elementem jest zbiornik paliwa o ostrej formie, nawiązującej do kształtu skrzydła szerszenia. Od drapieżnie pochylonego "nosa" z przodu, po ostry jak brzytwa, ograniczony w formie tył - projektanci wprowadzili stylistyczne oznaki napięcia i agresji, które podkreślają sportowe ambicje Horneta.
Dla modelu CB750 Hornet dostępna będzie szeroka oferta oryginalnych akcesoriów Hondy, w tym trzy pakiety - Sport, Style i Touring.. Model będzie dostępny w czterech wariantach kolorystycznych: Pearl Glare White, Graphite Black (dla obu przewidziano klasyczną ramę Metallic Red Flame i anodowane widelce Red), a także w kolorze Matte Iridium Gray Metallic oraz Mat Goldfinch Yellow.
Ceny Hondy CB750 Hornet zaczynają się do 35 900 zł.