Reklama

Harley-Davidson LiveWire - premiera elektrycznego motocykla

Podczas dzisiejszej konferencji prasowej na targach EICMA w Mediolanie europejską premierę miał nowy, elektryczny motocykl Harley-Davidson LiveWire.

Motocykl LiveWire, zaprezentowany na targach jako model produkcyjny, zostanie wprowadzony na rynek w 2019 roku. W ramach swojego planu Harley-Davidson zamierza stać się światowym liderem w produkcji elektrycznych motocykli. Firma planuje wprowadzić pełną ofertę tych pojazdów do 2022 roku.

Reklama

LiveWire zasilany jest silnikiem elektrycznym z magnesami trwałymi, wytwarzającym moment obrotowy w chwili poruszenia przepustnicą, co umożliwia rewelacyjne przyspieszenie. Silnik jest umieszczony nisko, aby obniżyć ośrodek ciężkości i zapewnić dynamikę jazdy motocykla niezależnie od jego prędkości oraz zagwarantować kontrolę przy hamowaniu. Model LiveWire wytwarza dźwięk, którego wysokość i głośność zmienia się wraz ze zmianą prędkości.

Motocykl jest wyposażony w regulowane zawieszenie Showa - tylny amortyzator BFRC-lite współpracuje z przednim amortyzatorem SFF-BP. Konstrukcja jest zrównoważona tak, aby wpasować się w parametry tylnego amortyzatora oraz zapewnić wyjątkową kontrolę przechyłów przy niskiej prędkości. LiveWire jest wyposażony w hamulce z zaciskami Brembo typu Monoblock i tarczami o średnicy 300 m. Bezpieczeństwo podczas jazdy zapewniają także stanowiące standardowe wyposażenie motocykla system hamowania ABS i system kontroli trakcji (TCS) oraz opony H-D/Michelin Scorcher (180mm tył/120mm przód). Aby odpowiednio dostosować parametry motocykla, wyboru jest jedn z siedmiu trybów jazdy, z których cztery to standardowe ustawienia fabryczne, a trzy może skalibrować sam użytkownik.

Kolorowy ekran dotykowy znajdujący się powyżej kierownicy można przechylać, co pozwala ustawić go pod optymalnym kątem. System multimedialny umożliwia kierowcy korzystanie z Bluetooth, nawigacji, słuchanie muzyki i wykorzystanie innych funkcji.

Motocykl LiveWire jest wyposażony w akumulator typu RESS (układ magazynowania energii wielokrotnego ładowania lub główny akumulator) złożony z ogniw litowo-jonowych zamkniętych w aluminiowej obudowie. Ma on także niewielki, 12-woltowy litowo-jonowy akumulator zasilający oświetlenie, kontrolki, sygnał dźwiękowy i podświetlenie wyświetlacza. Akumulator można ładować przy użyciu wbudowanej ładowarki Poziomu 1, którą można podłączyć do standardowego domowego gniazdka. Ładowarka jest wyposażona w kabel przechowywany pod siedzeniem motocykla. LiveWire można także ładować przy pomocy ładowarki Poziomu 2 i 3 lub ładowarki DC Fast Charge. We wszystkich salonach Harley-Davidson oferujących motocykl LiveWire będzie dostępna stacja ładowania.

Podobnie jak silnik V-Twin jest najbardziej przykuwającym wzrok elementem każdego wcześniejszego motocykla Harley-Davidson, tak silnik elektryczny jest najbardziej wyróżniającym się elementem motocykla LiveWire. Odlana z aluminium obudowa akumulatora RESS została ozdobiona funkcjonalnymi żebrami chłodzącymi. Nadwozie, wykończone lakierem nakładanym w technologii nadającej karoserii wygląd anodowanego metalu, płynie od pokrywy akumulatora do podwyższonej części tylnej, zakończonej tylnym błotnikiem obejmującym oponę tak ściśle, że prawie jej nie widać.

LiveWire będzie dostępny w sprzedaży w przyszłym roku. Dalsze szczegóły dotyczące cen i procesu składania zamówienia zostaną opublikowane w styczniu 2019 roku.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje