G310 R, czyli najmniejszy motocykl BMW
Jesień, gdy większość jednośladów szykowana jest właśnie do zimowej drzemki, to dobry czas, by zastanowić się nad przyszłymi zakupami. Jakie nowości na przyszły sezon szykuje dla swoich klientów BMW?
Z myślą o nowych nabywcach firma zaprezentowała właśnie zupełnie nowy, podstawowy, model - BMW G 310 R. To najmniejszy spośród motocykli bawarskiego producenta.
Bazę do stworzenia motocykla stanowi rurowa, wykonana ze stali, rama. Źródłem napędu jest jednocylindrowy, chłodzony cieczą, czterosuwowy silnik o pojemności 313 cm3. Jednostka rozwija moc maksymalną 34 KM (przy 9500 obr./min) i maksymalny moment obrotowy 28 Nm oferowany przy 7500 obr./min. By uzyskać lepsze rozłożenie masy cylinder odwrócono o 180 stopni. Oznacza to, że ze zawory ssące umieszczono z przodu, a wydechowe z tyłu głowicy, w której pracują dwa wałki rozrządu.
Osiągi maszyny pozostają tajemnicą. Gotowy do jazdy motocykl waży 158 kg. Kierowca ma do dyspozycji regulowany widelec (można ustawiać napięcie wstępne sprężyny). W tylnym zawieszeniu pracuje aluminiowy wahacz i jeden, montowany centralnie, amortyzator.
BMW G310 R porusza się na 17-calowych felgach. Z przodu zastosowano oponę 110/70 i tarcze hamulcową o średnicy 300 mm współpracującą ze stałym, czterotłoczkowym zaciskiem. Tylna opona ma rozmiar 150/60 - za bezpieczne hamowanie odpowiada dwutłoczkowy zacisk pływający i tarcza o przekątnej 240 mm. Standardowym wyposażeniem jest również dwuobwodowy system ABS.
BMW G 310 R
Wygodę użytkowania zapewniać ma siodło umieszczone 785 mm nad ziemią i wielofunkcyjny, ciekłokrystaliczny wyświetlacz wskaźników.
Cena otwierającego ofertę BMW Motorrad modelu G 310 R nie została jeszcze opublikowana.