Daytona 600

Zmiany przeprowadzone w nowej sześćsetce Triumpha (Daytona) nie można nazwać face-liftingiem. To zupełnie nowy motocykl. Zaprojektowany został od podstaw po to, żeby dotrzymać kroku, a nawet pokonać japońskich konkurentów... Pod groźną stylizacją owiewek kryje się zupełnie nowy silnik wyposażony we wtrysk paliwa. Moc wynosi teraz 112 KM (przy 12 750 obr/min), co przy masie 165 kg na sucho zapowiada doskonałe osiągi.


Rama motocykla również została zmieniona. Jest lżejsza, zachowując tym samym swoją wyśmienitą sztywność. Umieszczony w niej silnik skonstruowany razem z firmą Keihin wyposażony jest we wtrysk paliwa oparty na dwóch przepustnicach (o średnicy gardzieli 38 mm). Pierwsza przepustnica sterowana jest za pomocą manetki, drugą zaś za pomocą Elektronicznego Modułu Kontrolnego zaprojektowanego przez Keihina.

Stylizacja to główny atut nowej Daytony. Ostrokątny przód ma idealnie dopasowaną owiewkę, która doskonale chroni przed wiatrem, a całość emanuje agresywnością aż do rozdzielonych tylnych świateł. Zawieszenie nowego modelu także przeszło zmiany. Przednie teleskopy są w pełni regulowane (tylny amortyzator również), a do ich budowy nie oszczędzano aluminium.

Przednie hamulce poprawiono zmniejszając jednocześnie średnice tarcz z 310 do 308 mm, a 4-tłoczkowe zaciski dostarcza firma Brembo. Triumph Daytona 600 standardowo wyposażony jest w opony Pirelli Diablo 120/70-ZR 17 (przód) i 180/55-ZR17, które zapewniają doskonałą przyczepność. Nowa Daytona dostępna jest w trzech kolorach: srebrnym, czerwonym i żółtym.

Grzegorz Kaczor

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: W.E. | silnik | paliwa | Wyposażony
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy