Renault Laguna II 2001-2007
Tegoroczny MotoAs Interii jest wyjątkowy! Z okazji 20-lecia naszego portalu, organizujemy plebiscyt nie na samochód roku, ale na najważniejszy samochód minionych dwóch dekad. I po raz pierwszy w historii głosując w plebiscycie, możesz codziennie wygrać 20 000 złotych! Zostań tym, któremu Interia przekaże 20 000 zł! Oto jeden z dwudziestu kandydatów, na których głos mogą oddać nasi czytelnicy oraz wyjaśnienie, dlaczego jest on wart tego głosu.
Tak, wiemy. Dla większości kierowców Laguna 2 to po prostu "królowa lawet". Czyżby więc nominacja do naszego tytułu MotoAsa była żartem? Nic z tych rzeczy! Czy to Samochód 20-lecia? Zdecyduj już teraz! Oddaj głos i daj sobie szanse na wygranie 20 tys zł. Głosuj!
Wiele osób nie zdaje sobie sprawy, jak ogromny wpływ na współczesną motoryzacje miał samochód, który przez długie lata czynnie wspierał branże pomocy drogowej. O co chodzi? Już wyjaśniamy! Drugie wcielenie Laguny było pierwszym autem w historii Euro NCAP - niezależnej organizacji badającej poziom bezpieczeństwa nowych aut - które w testach zderzeniowych zdobyło maksymalną notę ogólną: 5 gwiazdek.
Nowe podejście do projektowania pojazdów sprawiło, że to właśnie Laguna otrzymała notę, która do tej pory - od 1997 roku - uchodziła w środowisku za Święty Graal motoryzacji. Auto zapoczątkowało złotą erę Renault, gdy w której samochody francuskiej marki przez kilka kolejnych lat nie miały sobie równych w dziedzinie bezpieczeństwa! Na sukces Laguny złożyło się kilka czynników. Najważniejszym był sam projekt pojazdu, który od początku zakładał wykorzystywanie rożnych materiałów: stali o podwyższonej wytrzymałości czy - chociażby - poszycia z tworzyw sztucznych. Laguna wyznaczyła też nowe trendy w dziedzinie wyposażenia poprawiającego komfort i - właśnie - bezpieczeństwo. Czy to zasługuje na miano MotoAsa? Jeżeli tak, to ZAGŁOSUJ i wygraj 20 000 złotych>>
Renault Laguna II - galeria 2
W samochodzie pojawiła się pierwsza generacja systemów bezkluczykowego dostępu (słynna karta hands-free), powszechnie - nawet w ubogo wyposażonych egzemplarzach - stosowano m.in. czujniki: zmierzchu, deszczu, układ ESP, ksenonowe reflektory, czy system monitorowania ciśnienia w ogumieniu. To prawda - rozbudowana elektronika szybko stała się źródłem najrozmaitszych problemów. Swoje dołożył również "hurra optymistyczny" plan serwisowy. Przypominamy, że by zachęcić klientów flotowych firma zachęcała do serwisów olejowych co 30 tys. km, co okazało się zabójcze dla silników - zwłaszcza podatnego zaniedbania serwisowe 1,9 dCi.
Ale kości zostały rzucone. Francuzi pokazali, że stosunkowo przystępny cenowo pojazd segmentu D, w kwestii systemów wspomagania kierowcy śmiało konkurować może z samochodami wycenianymi dwukrotnie wyżej. Mówiąc wprost: chociaż auto nie cieszy się obecnie najlepszą opinią, wyznaczyło nowe standardy w dziedzinie projektowania współczesnych samochodów, a ich upowszechnienie uratowało setki ludzkich istnień!
------------------------------------------------
Samochód 20-lecia na 20-lecie Interii!
ZAGŁOSUJ i wygraj 20 000 złotych - kliknij.
Zapraszamy do udziału w 5. edycji plebiscytu MotoAs. Wyjątkowej, bo związanej z 20-leciem Interii. Z tej okazji przedstawiamy 20 modeli samochodów, które budzą emocje, zachwycają swoim wyglądem oraz osiągami. Imponujący rozwój technologii nierzadko wprawia w zdumienie, a legendarne modele wzbudzają sentyment. Bądź z nami! Oddaj głos i zdecyduj, który model jest prawdziwym MotoAsem!