Peugeot 301

Środa, 9 sierpnia 2023 (12:08) Aktualizacja Wtorek, 9 stycznia 2024 (14:34)
W dość popularnej klasie C marka Peugeot walczy Peugeotem 301 – stosunkowo niewielką limuzyną w nadwoziu 4-drzwiowego sedana. Samochód został zaprezentowany w 2012 roku i stanowi bezpośredniego następcę modelu 206 w nadwoziu sedan. Był, i w dalszym ciągu jest, oferowany na wielu zupełnie różnych rynkach całego świata – tak w Europie, jak i w Azji czy Ameryce Południowej.
Peugeot 301 - najważniejsze informacje
Peugeot 301 od samego początku miał być autem, które trafi nie tylko na rynki Europy. /Peugeot /

Peugeot 301 - najważniejsze informacje

  • Marka:

  • Rozpoczęcie produkcji:

    2012

Peugeot 301. Historia modelu

Historia Peugeota 301 sięga 2012 roku, kiedy też został zaprezentowany całemu światu na paryskiej wystawie samochodowej. Od samego początku był kierowany zarówno na Stary Kontynent, jak i na Bliski Wschód, Azję oraz Amerykę Środkową i Południową. Fakt ten nie powinien jednak dziwić. Auto było na tyle przemyślane i dopracowane w najmniejszych szczegółach, że koncern PSA miał pewność powodzenia w jego sprzedaży i tak też się okazało w rzeczywistości.

Samochód był produkowany na praktycznie jednej linii wraz z Citroenem C-Elysee, który to od konstrukcji Peugeota różnił się w zasadzie jedynie kilkoma niewielkimi detalami oraz oczywiście logotypem. Miał identyczną płytę podłogową, karoserię oraz lampy, a także wnętrze i w zasadzie wszystkie podzespoły mechaniczne oraz elementy eksploatacyjne.

Peugeot 301 – generacje

Pierwsza generacja Peugeota 301 (od 2012 roku) – Peugeot 301 jest produkowany w dalszym ciągu na wiele różnych rynków, również tych rozwijających się. Niestety z tytułu zbyt niskiego zainteresowania nie można go nabyć w oficjalnej dystrybucji w Polsce od kilku lat, kiedy to koncern Peugeot zdecydował się na jego wycofanie. 

Auto było dostępne w kilku wersjach wyposażeniowych, w tym Access, Active oraz Allure, które różnią się liczbą opcji, udogodnień i systemów zabezpieczających. Jednak dla średnio wymagających klientów nawet wyposażenie standardowe można było uznać za wystarczające do codziennej, wygodnej jazdy po mieście i poza nim. 

W 2017 roku nastąpiła modernizacja, w ramach której auto uległo kilku dość znaczącym zmianom. Stare światła z przodu i z tyłu zostały zastąpione przez oświetlenie LEDowe. Do wnętrza z kolei trafi system inforozrywki z 7-calowym wyświetlaczem. 

Samochód konkurował z Fiatem Lineą, Skodą Rapid, Dacią Logan i wieloma innymi pojazdami o podobnej konstrukcji i wielkości.

Peugeot 301 – dane techniczne

  • Pierwsza generacja Peugeota 301 (od 2012 roku) – pojemność silników: 1,2-1,6 l; moc silników: 72-115 KM; napęd na przednie koła; skrzynie biegów: automatyczne 4b i 5b.

Peugeot 301 – ciekawostki

Tym, co przyciągało klientów w stronę Peugeota 301, była przede wszystkim cena i jej stosunek do jakości wykonania. Samochód – w chwili jego prezentacji – był jednym z najtańszych na całym rynku, a już tym bardziej w swoim segmencie. Oszczędności nie było jednak widać po wnętrzu czy rozwiązaniach technicznych. 

Przede wszystkim silniki pracują płynnie i kulturalnie. Podobnie skrzynie biegów. Jednostki napędowe charakteryzuje również niskie spalanie. Dla przykładu w modelu 1,2 VTI wynosi ono w standardowym trybie użytkowania niespełna 5 l/100 km. To doskonały wynik w tej dość popularnej klasie. 

Peugeot 301 – opinie kierowców

Auto – mimo niskiej ceny – znacznie przekracza oczekiwania klientów. Większość z nich dobrze ocenia przede wszystkim wnętrze – dużą liczbę schowków, komfortowe fotele, odpowiednią ilość miejsca na nogi 0raz przestronną kanapę z tyłu. Równie częstą zaletą wymienianą przez nabywców jest także zawieszenie – dość twarde i nieco usportowione, lecz jednocześnie na tyle miękkie, że nie sprawia irytacji podczas wjazdu na każdą standardową studzienkę. Na uwagę zasługuje także bardzo duży bagażnik, który jest w stanie pomieścić nawet 506 litrów bagażu. 

Ogółem Peugeot 301 to konstrukcja bardzo udana i zaprojektowana ze zwróceniem dużej uwagi nawet na najmniejsze detale. Mimo niskiej ceny pojazd prezentuje się dostojnie i elegancko, lecz także zadziornie i intrygująco. Z tego też powodu stanowi dobry wybór zarówno jako model fabrycznie nowy, jak i używany.

Peugeot 301 - Wiadomości

  • Peugeot 301 po liftingu

    Peugeot 301 po liftingu

    Piątek, 25 listopada 2016 (11:11)
    Po Citroenie C-Elysee przyszła pora na siostrzanego Peugeota 301. Produkowane na sąsiedniej linii produkcyjnej w hiszpańskiej fabryce w Vigo auto doczekało się właśnie kuracji...
  • Megane z 3 gwiazdkami Euro NCAP

    Megane z 3 gwiazdkami Euro NCAP

    Środa, 25 czerwca 2014 (16:00)
    Organizacja Euro NCAP opublikowała wyniki najnowszych testów zderzeniowych. Powodów do zadowolenia nie ma Renault - poziom bezpieczeństwa Megane po liftingu oceniono jedynie na 3 gwiazdki.
  • Peugeot 301 1.6 VTi LPG Active - test

    Peugeot 301 1.6 VTi LPG Active - test

    Wtorek, 18 marca 2014 (12:30)
    Peugeot namawia, aby zainwestować raz, by potem przez długie lata cieszyć się tanią jazdą. Realizację tego planu ma zapewnić model 301 z seryjnym LPG.
  • Reklama
  • Peugeot 301 1.6 HDi Allure - test

    Peugeot 301 1.6 HDi Allure - test

    Środa, 2 stycznia 2013 (11:00)
    Peugeot 301 to samochód, który nieźle ukrywa to, że jest modelem klasy budżetowej. W teście auto z jedynym w gamie silnikiem Diesla.
  • Peugeot 301 od 39 900 zł

    Peugeot 301 od 39 900 zł

    Czwartek, 8 listopada 2012 (09:55)
    Peugeot rozpoczyna sprzedaż niewielkiego sedana 301. Auto w podstawowej wersji Access z 3-cylindrowym silnikiem benzynowym 1.2 VTi (72 KM) kosztuje 39 900 zł.
  • Nowości Peugeota: 301 i zmienione nazewnictwo

    Nowości Peugeota: 301 i zmienione nazewnictwo

    Czwartek, 24 maja 2012 (12:41)
    Na salonie samochodowym w Paryżu zadebiutuje nowy peugeot. To model o symbolu 301, który produkowany będzie w fabryce w Vigo w Hiszpanii.
  • Reklama