Peugeot 301 1.6 HDi Allure - test

Peugeot 301 1.6 HDi Allure - niewyszukany, za to ekonomiczny, przestronny i względnie tani.
Peugeot 301 1.6 HDi Allure - niewyszukany, za to ekonomiczny, przestronny i względnie tani.Motor
Deska rozdzielcza ma ładny kształt i wykonano ją w całości z solidnych, choć twardych materiałów. Klimatyzacja jest manualna, ale została wyposażona w wyświetlacz kojarzący się z automatycznymi. Regulacja kierownicy – niestety tylko pionowa.
Deska rozdzielcza ma ładny kształt i wykonano ją w całości z solidnych, choć twardych materiałów. Klimatyzacja jest manualna, ale została wyposażona w wyświetlacz kojarzący się z automatycznymi. Regulacja kierownicy – niestety tylko pionowa.Motor

Peugeot 301 1.6 HDi Allure

Nieregulowane zagłówki na tylnej kanapie – przykład oszczędności w złym miejscu.
Nieregulowane zagłówki na tylnej kanapie – przykład oszczędności w złym miejscu.Motor
Fotele są wystarczająco obszerne i wygodne, ale bez regulacji lędźwiowej.
Fotele są wystarczająco obszerne i wygodne, ale bez regulacji lędźwiowej.Motor
Z tyłu miejsca jest pod dostatkiem dla dwóch osób. Kanapa okazuje się wygodna.
Z tyłu miejsca jest pod dostatkiem dla dwóch osób. Kanapa okazuje się wygodna.Motor
Bagażnik ma 506 litrów pojemności, ale jej pełne wykorzystanie ograniczają wielkie zawiasy.
Bagażnik ma 506 litrów pojemności, ale jej pełne wykorzystanie ograniczają wielkie zawiasy.Motor
Do przycisków i pokręteł schowanych za kierownicą trudno dosięgnąć.
Do przycisków i pokręteł schowanych za kierownicą trudno dosięgnąć.Motor
Komputer pokładowy pokazuje dane na wyświetlaczu radioodtwarzacza.
Komputer pokładowy pokazuje dane na wyświetlaczu radioodtwarzacza.Motor
Niższym osobom podłokietnik może utrudniać precyzyjną zmianę biegów.
Niższym osobom podłokietnik może utrudniać precyzyjną zmianę biegów.Motor
W podłokietniku można schować np. odtwarzacz podłączony do gniazda AUX pod nim.
W podłokietniku można schować np. odtwarzacz podłączony do gniazda AUX pod nim.Motor
Wskaźniki są proste i czytelne, ale brakuje wśród nich tego od temperatury silnika.
Wskaźniki są proste i czytelne, ale brakuje wśród nich tego od temperatury silnika.Motor
Sterowanie szybami z konsoli przed dźwignią biegów nie należy do wygodnych.
Sterowanie szybami z konsoli przed dźwignią biegów nie należy do wygodnych.Motor
Deska rozdzielcza ma ładny kształt i wykonano ją w całości z solidnych, choć twardych materiałów. Klimatyzacja jest manualna, ale została wyposażona w wyświetlacz kojarzący się z automatycznymi. Regulacja kierownicy – niestety tylko pionowa.
Deska rozdzielcza ma ładny kształt i wykonano ją w całości z solidnych, choć twardych materiałów. Klimatyzacja jest manualna, ale została wyposażona w wyświetlacz kojarzący się z automatycznymi. Regulacja kierownicy – niestety tylko pionowa.Motor
Przyciski tylnych szyb między przednimi fotelami – bez sensu.
Przyciski tylnych szyb między przednimi fotelami – bez sensu.Motor
Jedyny sposób, by otworzyć z zewnętrz bagażnik to wciśnięcie środkowego przycisku na pilocie.
Jedyny sposób, by otworzyć z zewnętrz bagażnik to wciśnięcie środkowego przycisku na pilocie.Motor
Peugeot 301 to auto lekkie i moc 92 KM w zupełności wystarcza.
Peugeot 301 to auto lekkie i moc 92 KM w zupełności wystarcza.Motor
Zawieszenie Peugeota 301 dobrze radzi sobie na drogach o nierównej nawierzchni.
Zawieszenie Peugeota 301 dobrze radzi sobie na drogach o nierównej nawierzchni.Motor
Peugeot 301 1.6 HDi Allure - tańszy niż myślisz.
Peugeot 301 1.6 HDi Allure - tańszy niż myślisz.Motor
301 jest sporym samochodem: mierzy 444 cm długości.
301 jest sporym samochodem: mierzy 444 cm długości.Motor

Dane techniczne: Peugeot 301 1.6 HDi Allure

Silnik
turbodiesel
Pojemność skokowa
1560 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/8
Układ
poprzeczny
Zasilanie
common rail
Moc maksymalna
92 KM/4000
Maks. moment obrotowy
230 Nm/1750
Napęd
przedni
Skrzynia biegów
man./5-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarczowe went./bębnowe
Zawieszenie przednie
McPherson
Zawieszenie tylne
belka skrętna
Średnica zawracania
10,9 m
Masa/ładowność
1090/458 kg
Poj. bagażnika
506 l
Pojemność zbiornika paliwa
50 l (ON)
Opony
185/65 R15
Wymiar (dł./szer./wys.)
444/175/147 cm
Rozstaw osi
265 cm
Teoretyczny zasięg
1220 km
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
180 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
11,2 s
Zużycie paliwa (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
4,8/3,7/4,1
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
11,9 s
Elastyczność 60-100 km/h
8,7 s (4. bieg)
Elastyczność 80-120 km/h
13,1 s (5. bieg)
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
41,2 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
41,7 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
67 dB
Średnie zużycie paliwa (miasto/trasa w l/100 km)
7,2/5,5
Rzeczywisty zasięg
780 km
Cena wersji podstawowej**
49 990 zł
Cena
58 100 zł
*z tym samym silnikiem