Peugeot 301 1.6 VTi LPG Active - test

W ofercie jest wciąż tylko sedan. Jesteśmy pewni, że prezentacja odmiany kombi mocno poprawiłaby pozycję rynkową tego modelu w Polsce.
W ofercie jest wciąż tylko sedan. Jesteśmy pewni, że prezentacja odmiany kombi mocno poprawiłaby pozycję rynkową tego modelu w Polsce.Motor
Materiały w kabinie zaskakują pozytywnie. Złe wrażenie robią detale: niepełne podświetlenie radia czy sterowanie szybami z konsoli.
Materiały w kabinie zaskakują pozytywnie. Złe wrażenie robią detale: niepełne podświetlenie radia czy sterowanie szybami z konsoli.Motor

Peugeot 301 1.6 VTi LPG Active

„301” to najpopularniejsze nowe auto w... Afryce Północnej.
„301” to najpopularniejsze nowe auto w... Afryce Północnej.Motor
Czerwona kontrolka oznacza jazdę na benzynie. Zielona – na LPG. Poziom gazu pokazują cztery lampki po bokach.
Czerwona kontrolka oznacza jazdę na benzynie. Zielona – na LPG. Poziom gazu pokazują cztery lampki po bokach.Motor
1,6-litrowy silnik rozwija 115 KM. Dzięki krótkim przełożeniom samochód przyspiesza dynamicznie, ale w trasie jest zbyt głośny.
1,6-litrowy silnik rozwija 115 KM. Dzięki krótkim przełożeniom samochód przyspiesza dynamicznie, ale w trasie jest zbyt głośny.Motor
Materiały w kabinie zaskakują pozytywnie. Złe wrażenie robią detale: niepełne podświetlenie radia czy sterowanie szybami z konsoli.
Materiały w kabinie zaskakują pozytywnie. Złe wrażenie robią detale: niepełne podświetlenie radia czy sterowanie szybami z konsoli.Motor
Zbiornik LPG ma użyteczną pojemność ok. 35 l, co pozwala przejechać do 350 km między tankowaniami.
Zbiornik LPG ma użyteczną pojemność ok. 35 l, co pozwala przejechać do 350 km między tankowaniami.Motor
W ofercie jest wciąż tylko sedan. Jesteśmy pewni, że prezentacja odmiany kombi mocno poprawiłaby pozycję rynkową tego modelu w Polsce.
W ofercie jest wciąż tylko sedan. Jesteśmy pewni, że prezentacja odmiany kombi mocno poprawiłaby pozycję rynkową tego modelu w Polsce.Motor
LPG w Polsce można już tankować samodzielnie. Zadanie to nie jest trudne. Większość kierowców wciąż jednak woła obsługę.
LPG w Polsce można już tankować samodzielnie. Zadanie to nie jest trudne. Większość kierowców wciąż jednak woła obsługę.Motor
Zawór do tankowania gazu estetycznie ukryto pod klapką wlewu paliwa.
Zawór do tankowania gazu estetycznie ukryto pod klapką wlewu paliwa.Motor

Peugeot 301 1.6 VTi LPG Active - podsumowanie

  • niski koszt przejechania 100 km,
  • realistycznie skalkulowana cena,
  • sporo miejsca z tyłu,
  • absolutny brak zapachu LPG w kabinie
  • ubogie wyposażenie,
  • brak wyboru nadwozi,
  • przeciętny komfort jazdy,
  • hałaśliwość,
  • bagażnik zajęty kołem zapasowym

Rywale Peugeota 301: rozsądne ceny i LPG

Chevrolet Cruze 1.8
Chevrolet Cruze 1.8Motor
Dacia Logan 1.2 16V
Dacia Logan 1.2 16VMotor
Skoda Rapid 1.2 MPI
Skoda Rapid 1.2 MPIMotor

Dane techniczne: Peugeot 301 1.6 VTi LPG Active

Silnik
benzynowy+LPG
Pojemność skokowa
1587 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Moc maksymalna
115 KM/6050
Maks. moment obrotowy
150 Nm/4000
Skrzynia biegów
man./5-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarcz. went./tarcz.
Długość/szerokość/wysokość
444/175/147 cm
Rozstaw osi
265 cm
Średnica zawracania
10,9 m
Masa/ładowność
1090/434 kg
Pojemność bagażnika
506 l
Poj. zbiornika paliwa (benz./LPG)
50/35 l
Opony
185/65 R15
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
188 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
9,4 s
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
10,7 s
Przyspieszenie 0-100 km/h - LPG
11,1 s
Elastyczność 60-100 km/h
10,0 s (4. bieg)
Elastyczność 60-100 km/h - LPG
10,3 s (4. bieg)
Elastyczność 80-120 km/h
15,7 s (5. bieg)
Elastyczność 80-120 km/h - LPG
17,2 s (5. bieg) →
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
48,8 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
48,5 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
66,5 dB →
Zużycie paliwa 
Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
8,8/5,3/6,5
Teoret. zasięg (na benz./LPG)
770/438 km
Śr. zużycie paliwa w teście w l/100 km
8,0
Śr. zużycie LPG w teście w l/100 km
10,0
Rzeczywisty zasięg (na benz./LPG)
630/350 km
Cena
50 900 zł
Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby