Peugeot 301 1.6 VTi LPG Active - test

W ofercie jest wciąż tylko sedan. Jesteśmy pewni, że prezentacja odmiany kombi mocno poprawiłaby pozycję rynkową tego modelu w Polsce.
W ofercie jest wciąż tylko sedan. Jesteśmy pewni, że prezentacja odmiany kombi mocno poprawiłaby pozycję rynkową tego modelu w Polsce.Motor
Materiały w kabinie zaskakują pozytywnie. Złe wrażenie robią detale: niepełne podświetlenie radia czy sterowanie szybami z konsoli.
Materiały w kabinie zaskakują pozytywnie. Złe wrażenie robią detale: niepełne podświetlenie radia czy sterowanie szybami z konsoli.Motor

Zobacz również:

    Peugeot 301 1.6 VTi LPG Active

    „301” to najpopularniejsze nowe auto w... Afryce Północnej.
    „301” to najpopularniejsze nowe auto w... Afryce Północnej.Motor
    Czerwona kontrolka oznacza jazdę na benzynie. Zielona – na LPG. Poziom gazu pokazują cztery lampki po bokach.
    Czerwona kontrolka oznacza jazdę na benzynie. Zielona – na LPG. Poziom gazu pokazują cztery lampki po bokach.Motor
    1,6-litrowy silnik rozwija 115 KM. Dzięki krótkim przełożeniom samochód przyspiesza dynamicznie, ale w trasie jest zbyt głośny.
    1,6-litrowy silnik rozwija 115 KM. Dzięki krótkim przełożeniom samochód przyspiesza dynamicznie, ale w trasie jest zbyt głośny.Motor
    Materiały w kabinie zaskakują pozytywnie. Złe wrażenie robią detale: niepełne podświetlenie radia czy sterowanie szybami z konsoli.
    Materiały w kabinie zaskakują pozytywnie. Złe wrażenie robią detale: niepełne podświetlenie radia czy sterowanie szybami z konsoli.Motor
    Zbiornik LPG ma użyteczną pojemność ok. 35 l, co pozwala przejechać do 350 km między tankowaniami.
    Zbiornik LPG ma użyteczną pojemność ok. 35 l, co pozwala przejechać do 350 km między tankowaniami.Motor
    W ofercie jest wciąż tylko sedan. Jesteśmy pewni, że prezentacja odmiany kombi mocno poprawiłaby pozycję rynkową tego modelu w Polsce.
    W ofercie jest wciąż tylko sedan. Jesteśmy pewni, że prezentacja odmiany kombi mocno poprawiłaby pozycję rynkową tego modelu w Polsce.Motor
    LPG w Polsce można już tankować samodzielnie. Zadanie to nie jest trudne. Większość kierowców wciąż jednak woła obsługę.
    LPG w Polsce można już tankować samodzielnie. Zadanie to nie jest trudne. Większość kierowców wciąż jednak woła obsługę.Motor
    Zawór do tankowania gazu estetycznie ukryto pod klapką wlewu paliwa.
    Zawór do tankowania gazu estetycznie ukryto pod klapką wlewu paliwa.Motor

    Peugeot 301 1.6 VTi LPG Active - podsumowanie

    • niski koszt przejechania 100 km,
    • realistycznie skalkulowana cena,
    • sporo miejsca z tyłu,
    • absolutny brak zapachu LPG w kabinie
    • ubogie wyposażenie,
    • brak wyboru nadwozi,
    • przeciętny komfort jazdy,
    • hałaśliwość,
    • bagażnik zajęty kołem zapasowym

    Rywale Peugeota 301: rozsądne ceny i LPG

    Chevrolet Cruze 1.8
    Chevrolet Cruze 1.8Motor
    Dacia Logan 1.2 16V
    Dacia Logan 1.2 16VMotor
    Skoda Rapid 1.2 MPI
    Skoda Rapid 1.2 MPIMotor

    Dane techniczne: Peugeot 301 1.6 VTi LPG Active

    Silnik
    benzynowy+LPG
    Pojemność skokowa
    1587 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/16
    Moc maksymalna
    115 KM/6050
    Maks. moment obrotowy
    150 Nm/4000
    Skrzynia biegów
    man./5-biegowa
    Hamulce (przód/tył)
    tarcz. went./tarcz.
    Długość/szerokość/wysokość
    444/175/147 cm
    Rozstaw osi
    265 cm
    Średnica zawracania
    10,9 m
    Masa/ładowność
    1090/434 kg
    Pojemność bagażnika
    506 l
    Poj. zbiornika paliwa (benz./LPG)
    50/35 l
    Opony
    185/65 R15
    Osiągi (dane producenta)
    Prędkość maksymalna
    188 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    9,4 s
    Dane testowe
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    10,7 s
    Przyspieszenie 0-100 km/h - LPG
    11,1 s
    Elastyczność 60-100 km/h
    10,0 s (4. bieg)
    Elastyczność 60-100 km/h - LPG
    10,3 s (4. bieg)
    Elastyczność 80-120 km/h
    15,7 s (5. bieg)
    Elastyczność 80-120 km/h - LPG
    17,2 s (5. bieg) →
    Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
    48,8 m
    Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
    48,5 m
    Poziom hałasu przy 100 km/h
    66,5 dB →
    Zużycie paliwa 
    Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    8,8/5,3/6,5
    Teoret. zasięg (na benz./LPG)
    770/438 km
    Śr. zużycie paliwa w teście w l/100 km
    8,0
    Śr. zużycie LPG w teście w l/100 km
    10,0
    Rzeczywisty zasięg (na benz./LPG)
    630/350 km
    Cena
    50 900 zł
    Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby