Nowości Peugeota: 301 i zmienione nazewnictwo
Na salonie samochodowym w Paryżu zadebiutuje nowy peugeot. To model o symbolu 301, który produkowany będzie w fabryce w Vigo w Hiszpanii.

Od 1 listopada trafi do sprzedaży w Turcji, a nieco później do krajów Europy Środkowej i Wschodniej, do Rosji, na Ukrainę, Grecji, krajów Maghrebu, na Środkowy Wschód, do krajów Zatoki Perskiej i Afryki, a także na niektóre rynki Ameryki Łacińskiej. Czyli bogate kraje Europy Zachodniej będą musiały obejść się smakiem.

Parametry tego auta to: długość 4,44, rozstaw osi: 2,65 m, pojemność bagażnika: 507 litrów. Silniki dysponować będą mocą w zakresie od 71 do 115 KM, z manualną, półautomatyczną lub automatyczną skrzynią biegów. Najsłabsza jednostka to silnik 1,2 l VTi o mocy 71 KM. Kolejne jednostki to 1,6 l HDi o mocy 92 KM i 1,6 l VTi o mocy 115 KM.
301 będzie więc drugim po 208 modelem w ofercie Peugeot, w którym montowane będą nowe 3-cylindrowe silniki benzynowe (1,2 l VTi).
Przy okazji informacji o nowej "301" otrzymaliśmy także wiadomość, że Peugeot wprowadza nową politykę nazewnictwa, stworzoną w oparciu o centralną cyfrę "0". W ramach strategii francuski koncern wybrał ostatnią cyfrę "1" jako oznaczenie modeli kierowanych do nowych klientów, natomiast przyszłe modele nowych generacji będą na stałe miały w nazwie ostatnią cyfrę "8".
Peugeot zapoczątkował tradycję trzycyfrowego oznaczania swoich samochodów w oparciu o środkową cyfrę "0" w 1929 roku, wraz z debiutem rynkowym modelu 201. Struktura tego systemu n przedstawia się następująco:
- środkowa cyfra "0" oznacza, iż model należy do marki Peugeot, pierwsza cyfra w nazwie reprezentuje wielkość samochodu a ostatnia informuje o generacji pojazdu.

System ewoluował pod koniec lat dziewięćdziesiątych XX wieku, kiedy to w nazwie pojawiły się dwie litery charakteryzujące typ nadwozia (CC i SW), natomiast od roku 2005 dodatkowa cyfra "0" umieszczona w środku wskazuje modele o podwyższonej strukturze nadwozia, takie jak 3008 czy 5008.

Międzynarodowy rozwój marki doprowadził obecnie do ponownej zmiany polityki związanej z nazewnictwem. Od teraz w nowych samochodach Peugeot oznaczenia cyfrowe nie będą już zmieniane wraz ze zmianą generacji. Będą one na stałe przypisane do konkretnego modelu, co ułatwi stworzenie i klasyfikację gamy modelowej.