Milion sztuk legendarnego modelu zjechało z taśmy. Niemcy świętują
Motocyklowy oddział BMW ma powody do świętowania. Z taśmy fabryki Berlin-Spandau właśnie zjechał milionowy egzemplarz kultowego motocykla turystycznego napędzanego niemal legendarnym silnikiem typu bokser.
Spis treści:
BMW GS to już legendarny model
BMW GS w różnych odmianach (od R80 GS, przez R 1100 GS do 1250 GS) przez ponad trzy dekady święciło ogromne sukcesy na arenie międzynarodowej i stało się jednym z najpopularniejszych motocykli na świecie. GS-y mają wielu wyznawców i przez lata stały się synonimem motocykli wyprawowych i turystycznych.
Choć w ofercie BMW znajdują się też mniejsze GS-y napędzane różnymi silnikami (od singla, przez dwucylindrowe rzędowe silniki) tylko "duży" GS napędzany dwucylindrowym silnikiem typu bokser jest otaczany tak dużym kultem. Powodem są między innymi rewolucyjne rozwiązania, które od lat lądowały w tym topowym modelu turystycznego enduro, a także jego uniwersalność i szeroki zakres zastosowań - w podróży, w terenie, a także jako pewien symbol statusu.
Milionowy GS z silnikiem typu bokser zjechał z taśmy
BMW Motorrad, czyli motocyklowa działka koncernu BMW ma powód do świętowania, bowiem z taśmy w fabryce Berlin-Spandau właśnie zjechał milionowy egzemplarz BMW GS napędzany bokserem. Wydarzeniu co prawda nie towarzyszyła jakaś ogromna feta, a konkretny model który zjechał taśmy, nie był w jakikolwiek sposób szczególnie oznaczony - była to wersja Triple Black.
28 września premiera BMW R 1300 GS
BMW w tym roku obchodzi stulecie istnienia marki i z tej okazji już w lipcu (7-9) odbędzie się szczególna edycja BMW Motorrad Days, podczas której fani marki z Monachium będą celebrować bogatą historię BMW. A już 28 września odbędzie się oficjalna premiera najnowszego modelu z rodziny GS - R 1300 GS, które ma wprowadzić kilka rewolucyjnych zmian.
Wraz z modelem R 80 G/S i jego unikalnym połączeniem przydatności na drodze i w terenie, właściwościami na co dzień i zdolnościami do pokonywania długich dystansów, firma BMW Motorrad stworzyła w 1980 r. nowy gatunek motocykli turystycznych enduro. BMW GS z silnikiem typu bokser stało się ikoną, która osiągnęła światowy sukces w tym segmencie. Co więcej: BMW GS stało się legendą, a jednocześnie kamieniem węgielnym w gamie modeli BMW Motorrad. Jego wyjątkowe talenty, takie jak osiągi, sprawność w terenie, doskonały komfort na długich dystansach i ogromna trwałość, były od tego czasu stale rozwijane przez BMW Motorrad i przenoszone z powodzeniem do innych serii modeli BMW. Dlatego bardzo się cieszę, że dzisiaj, w setne urodziny BMW Motorrad, osiągnięty został kolejny kamień milowy w historii BMW Motorrad - milionowy BMW GS z silnikiem typu bokser. Cieszę się również, że historia tej wyjątkowej serii motocykli wraz z premierą nowego R 1300 GS zostanie wkrótce uzupełniona nowym rozdziałem, wprowadzającym kolejne, liczne innowacje
***