Kawasaki Z900 RS. Świeży powiew japońskiej klasyki [test i opinia]

Michał Janiszyn

Michał Janiszyn

Kawasaki Z900 RS 2023
Kawasaki Z900 RS 2023Fot. SQINTERIA.PL

Historia kołem się toczy

Klasyka, ale w nowoczesnym wydaniu

Kawasaki Z900 RS 2023
Kawasaki Z900 RS 2023Fot. SQINTERIA.PL

Wyposażenie Kawasaki Z 900 RS

Kawasaki Z900 RS 2023
Kawasaki Z900 RS 2023Fot. SQINTERIA.PL
Kawasaki Z900 RS 2023
Kawasaki Z900 RS 2023Fot. SQINTERIA.PL

Jak jeździ Kawasaki Z 900 RS?

Kawasaki Z900 RS 2023
Kawasaki Z900 RS 2023Fot. SQINTERIA.PL
Kawasaki Z900 RS 2023
Kawasaki Z900 RS 2023Fot. SQINTERIA.PL

Prowadzenie i zawieszenia Z900 RS

Kawasaki Z900 RS 2023
Kawasaki Z900 RS 2023Fot. SQINTERIA.PL

Hamulce z górnej półki

Kawasaki Z900 RS 2023
Kawasaki Z900 RS 2023Fot. SQINTERIA.PL

Z900 RS spełnia oczekiwania

Kawasaki Z 900 RS - wady i zalety

  • doskonałe prowadzenie i poręczność w zakrętach
  • wysoka jakość wykonania
  • dynamiczny i mocny silnik o wysokiej kulturze pracy
  • świetne brzmienie silnika
  • dużo miejsca
  • niezły komfort
  • klasyczny wygląd
  • skuteczne i dobrze dozowalne hamulce
  • wysoka cena
  • kilka niedopracowanych elementów takich jak plastikowe lusterka
  • apetyt na paliwo - ponad 6 l/100 km
  • odrobinę za wąska kierownica
  • spore rozchylenie kolan

Kawasaki Z 900 RS - dane techniczne (2023)

SILNIK
 
Budowa:
chłodzony cieczą, czterocylindrowy, czterosuwowy, rzędowy, rozrząd DOHC, wałki rozrządu napędzane łańcuchami, cztery zawory na cylinder, wtrysk paliwa, średnica gardzieli 4 x 36 mm
Przeniesienie napędu:
mechanicznie sterowane, wielotarczowe sprzęgło mokre z antyhoppingiem, skrzynia 6-biegowa, łańcuch X-ring, przełożenie wtórne 42:15.
Średnica cylindra x skok tłoka
73,0 x 56,0 mm
Pojemność skokowa
948 cm3
Stopień sprężania
13,5:1
Moc maks.
111 KM (82,0 kW) przy 8 500 obr/min
Maks. moment obrotowy
98,5 Nm przy 6500 obr/min
PODWOZIE
 
Rama
kratownicowa ze stali
Zawieszenia:
przód – widelec upside-down, średnica goleni 41 mm, regulacja napięcia wstępnego sprężyny i tłumienia odbicia, tył – dwuramienny wahacz z aluminium, amortyzator w systemie Back-Link, regulowane napięcie wstępne sprężyny oraz tłumienie odbicia.
Hamulce:
przód – dwie tarcze, średnica 300 mm, zaciski 4-tłoczkowe, tył – jedna tarcza, średnica 250 mm, zacisk 1-tłoczkowy, kontrola trakcji, ABS.
Rozmiary opon p/t
120/70 ZR 17 / 180/55 ZR 17
WYMIARY I MASY
 
Rozstaw osi
1470 mm
Długość/Wysokość/Szerokość
2100/1150/865 mm
Wyprzedzenie
98 mm
Skoki zawieszeń p/t
120/140 mm
Wysokość siedziska
835 mm
Masa gotowy do jazdy
215 kg
Pojemność zbiornika paliwa
17 l
Cena
68 200 zł
Kawasaki Z900 RS 2023
Kawasaki Z900 RS 2023Fot. SQINTERIA.PL
Kawasaki Z900 RS 2023
Kawasaki Z900 RS 2023Fot. SQINTERIA.PL
Kawasaki Z900 RS 2023
Kawasaki Z900 RS 2023Fot. SQINTERIA.PL
Kawasaki Z900 RS 2023
Kawasaki Z900 RS 2023Fot. SQINTERIA.PL
Próbowała wjechać pod prąd na autostradę A4 (Policja)PolicjaPolicja
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?