Honda CRF1000L Africa Twin jeszcze w tym roku w Polsce

Następca bardzo cenionego, wielozadaniowego motocykla Hondy, dziedziczy jego ducha i najważniejsze założenia, ale żadnej części.

Honda CRF1000L Africa Twin
Honda CRF1000L Africa TwinInformacja prasowa (moto)

Głównymi założeniami Hondy XRV750 Africa Twin było zapewnienie jak najlepszych właściwości jezdnych, zarówno na drogach asfaltowych, jak i bezdrożach. Według tej samej filozofii zbudowano jej następcę - CRF1000L Africa Twin.

Nowy motocykl ma ze swoim poprzednikiem wspólny jedynie "afrykański" człon nazwy oraz główną ideę. Wszystkie jednak części są nowe. Pierwszą różnicą, jaka rzuca się w oczy, jest oczywiście silnik. Zgodnie z tym, co sugerują nam same nazwy, jednostkę o pojemności 750 ccm, zastąpił litrowy silnik.

Czterosuwowa jednostka wyposażona jest w cztery zawory oraz dwie świecie na każdy z dwóch cylindrów. Rozwija ona 95 KM (przy 7500 obr./min) i oferuje 98 Nm maksymalnego momentu obrotowego (przy 6000 obr./min). Współpracuje z nią sześciobiegowa, manualna przekładnia ze sprzęgłem antyhoppingowym.

Opcjonalnie dostępna będzie dwusprzęgłowa skrzynia DCT (również sześciobiegowa) z kilkoma trybami jazdy. Podczas zrelaksowanej przejażdżki wystarczy nam standardowy, oznaczony literą D. Jeśli jednak chcemy poczuć trochę adrenaliny, mamy do dyspozycji nie jeden, ale aż trzy tryby sportowe (S1, S2 i S3)!

Honda CRF1000L Africa TwinInformacja prasowa (moto)

Ponieważ Honda CRF1000L Africa Twin jest motocyklem wielozadaniowym, przekładnia DCT oferuje jeszcze dodatkowy przycisk z literą G. To tryb do jazdy terenowej, poprawiający trakcję i kontrolę nad jednośladem, poprzez redukcję poślizgu sprzęgła w trakcie zmiany biegów. Dodatkowo, nową funkcją tej dwusprzęgłowej skrzyni, jest system wykrywania nachylenia, za pomocą którego zmiany biegów dostosowane są do stopnia złożenia motocykla w zakręcie, co ułatwia zachowanie optymalnej kontroli.

W opanowaniu motocykla pomaga także system sterujący momentem obrotowym (HSTCS) z trójstopniową kontrolą trakcji oraz ABSem, który w tylnym kole można wyłączyć.

Honda CRF1000L Africa Twin

Honda CRF1000L Africa Twin 
Honda CRF1000L Africa Twin 
Honda CRF1000L Africa Twin 
Honda CRF1000L Africa Twin 
Honda CRF1000L Africa Twin 
Honda CRF1000L Africa Twin 
Honda CRF1000L Africa Twin 
Honda CRF1000L Africa Twin 
Honda CRF1000L Africa Twin 
Honda CRF1000L Africa Twin 
Honda CRF1000L Africa Twin 
Honda CRF1000L Africa Twin 
Honda CRF1000L Africa Twin 
Honda CRF1000L Africa Twin 
Honda CRF1000L Africa Twin 
Honda CRF1000L Africa Twin 
Honda CRF1000L Africa Twin 

Inżynierowie Hondy starali się także zapewnić dobre właściwości jezdne, poprzez obniżenie środka ciężkości i centralizację masy CRF1000L Africa Twin. Przykładowo akumulator umieszczono za głowicą silnika. Sama jednostka napędowa natomiast jest dość niska, co pozwoliło na uzyskanie dużego prześwitu (25 cm).

Jeśli chodzi o zawieszenie, to z przodu znajdziemy odwrócony widelec teleskopowy Showa o dużym skoku i pełnej regulacji, a tylny amortyzator (również Showa) ma hydrauliczną regulację napięcia wstępnego sprężyny. O odpowiednio krótką drogę hamowania dbają radialnie montowane z przodu 4-tłoczkowe zaciski hamulcowe Nissin oraz pływające tarcze typu "wave" o średnicy 310 mm.

Honda CRF1000L Africa TwinInformacja prasowa (moto)

Jeśli chodzi o ceny Hondy CRF1000L Africa Twin, to zależeć będą one od konkretnej wersji, jaką wybierzemy. Mają zaczynać się od około 12 700 euro, a w przypadku wersji z dwusprzęgłową przekładnią od 13 820 euro.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas