Renault nie zna przyczyny tajemniczych awarii
Francuski koncern Renault, który dostarcza silniki zespołowi Formuły 1 - Red Bull-Renault i swojej ekipie Renault, nie zdołał ustalić przyczyn częstych awarii w jednostkach napędowych, z których korzystał Niemiec Sebastian Vettel.
W tym sezonie mistrzostw świata 22-letni Niemiec, startujący w barwach Red Bull-Renault, miał cztery defekty silnika w swoim bolidzie, w tym dwa w ciągu ostatniego weekendu - w Grand Prix Europy. Na ulicznym torze w Walencji miał kłopoty techniczne na jednym z treningów oraz w trakcie wyścigu, co wyeliminowało go z rywalizacji.
"Nie potrafimy wskazać żadnego sensownego powodu, który mógłby wytłumaczyć to, że tylko Vettel miał problemy. Silniki Red Bulla są przecież używane w tych samych warunkach atmosferycznych, co bolidy Renault. Nie sądzę też, żeby styl jazdy Sebastiana miał na to wpływ" - powiedział Fabrice Lom odpowiedzialny w Renault za dostarczanie silników do obydwu zespołów.
Zgodnie z tegorocznymi przepisami MŚ w sezonie każdy kierowca może skorzystać z ośmiu jednostek napędowych, a użycie każdej ponad limit oznacza stratę dziesięciu miejsc na starcie najbliższego wyścigu.
Na sześć startów przed końcem rywalizacji Vettelowi zostały do dyspozycji dwa nowe i dwa używane silniki.