Reklama

Nowe przepisy o wyprzedzaniu

FIA wprowadza drastyczne zmiany w przepisach o wyprzedzaniu w Formule 1. Będą obowiązywać od sezonu 2012.

Międzynarodowa Federacja Sportów Motorowych (FIA) doprecyzowała przepisy mówiące o tym, w jaki sposób można wyprzedzać podczas wyścigu Formuły 1 oraz jak należy bronić swojej pozycji. Zdublowane samochody będą mogły wyprzedzać samochód bezpieczeństwa.

Reklama

W sezonie 2012 kierowca wyprzedzanego samochodu będzie mógł podjąć tylko jedną próbę obrony swojej pozycji. W nowym regulaminie niedozwolone jest także wielokrotne wracanie przez kierowców na optymalny tor jazdy w momencie manewrów obronnych.

"Więcej niż jedna próba obrony pozycji jest niedozwolona. Każdy kierowca, który wcześniej bronił pozycji wyjeżdżając poza optymalną linię jazdy będzie zobowiązany do pozostawienia szerokości co najmniej jednego samochodu pomiędzy własnym bolidem a krawędzią toru na dojazdach do zakrętów" - mówi nowy Regulamin Sportowy FIA zatwierdzony w minioną środę.

Dla słabiej zorientowanych, najprościej można to wyjaśnić w ten sposób, że od tego roku kierowca, który jest wyprzedzany tylko raz może "zajechać drogę" atakującemu rywalowi zmieniając swój tor jazdy.

FIA wytłumaczyła także precyzyjnie innowacyjny przepis o pozwoleniu na wyprzedzanie przez zdublowane samochody podczas pobytu na torze samochodu bezpieczeństwa. Dotychczas było to zabronione, co wiązało się z wieloma utrudnieniami dla zawodników, którzy powtórnie musieli wyprzedzać maruderów. Teraz zdublowani kierowcy będą mogli wyprzedzić nie tylko czołówkę wyścigu, ale także samochód bezpieczeństwa, tak aby lider wyścigu miał wolną drogę, a dublowany ustawił się na swoim miejscu w szeregu. Będzie to jednak obwarowane decyzją dyrektora wyścigu.

"Jeśli dyrektor wyścigu uzna, że sytuacja jest bezpieczna, a na monitorach samochodów zostanie pokazany komunikat: +Zdublowane samochody mogą wyprzedzać+, wszystkie samochody, które zostały zdublowane przez lidera wyścigu będą zobowiązane do wyprzedzenia samochodów z czołówki i samochodu bezpieczeństwa - czytamy w Regulaminie Sportowym FIA.

"Jeśli dyrektor wyścigu będzie uważał, że warunki na torze nie będą nadawały się do przeprowadzenia procedury, na wyświetlaczach w kokpicie kierowców pojawi się komunikat +Wyprzedzanie jest niedozwolone+" - tak stanowi regulamin FIA.

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL