Wchodzi w życie AFIR. Polska musi się pospieszyć, by spełnić unijne wymogi

Przy polskiej części sieci dróg TEN-T musi powstać gęsta sieć stacji ładowania samochodów elektrycznych
Przy polskiej części sieci dróg TEN-T musi powstać gęsta sieć stacji ładowania samochodów elektrycznychmateriały prasowe

Gdzie powstaną nowe stacje ładowania przy drogach szybkiego ruchu?

Nowe lokalizacje ładowarek na MOP

lokalizacja
oddział
nr drogi
nazwa MOP
1  
Katowice
A1
Gorzelanka Wschód
1
Katowice
A1
Gorzelanka Zachód
2  
Katowice
A1
Starcza Wschód
2
Katowice
A1
Starcza Zachód
3
Kraków
S7
Zbójecka Góra
4
Zielona Góra
S3
Lisiny Wschód
4
Zielona Góra
S3
Lisiny Zachód
5  
Łódź
A2
Ciosny Północ
5
Łódź
A2
Ciosny Południe
6
Opole
A4
Prószków
7  
Poznań
S8
Ochędzyn
7
Poznań
S8
Niwiska
8  
Rzeszów
S19
Kamień Zachód
8
Rzeszów
S19
Kamień Wschód
9
Wrocław
A4
Krajków Północ
  • 600 kW z czego minimum 2 punkty ładowania po 150 kW dla samochodów osobowych
  • od 1500 kW do 3600 kW z czego minimum od 1 do 2 punktów ładowania po 350 kW (w zależności od Przedmiotu Dzierżawy) dla pojazdów ciężarowych

Co rozporządzenie AFIR oznacza dla kierowców w Polsce?

Sieć dróg TEN-T w Polsce
Sieć dróg TEN-T w PolsceGDDKiA
Kobieta za kierownicą ciężarówki. Brigitte jeździ od 30 lat Deutsche Welle