Toyotę bZ4X będzie można naładować szybciej. Szczególnie zimą
Elektryczna Toyota bZ4X doczekała się subtelnej, ale istotnej z punktu widzenia użytkowników modernizacji. Wprowadzone zmiany docenią zwłaszcza ci, którzy przez większość czasu w roku mierzą się z mrozami - teraz w niskich temperaturach auto będzie się szybciej nagrzewać i szybciej ładować.
Japończycy zabrali się za udoskonalanie swojego pierwszego w pełni elektrycznego SUV-a. W pierwszej kolejności inżynierowie postanowili skrócić czas nagrzewania baterii i kabiny w niskich temperaturach. Wprowadzone zmiany są subtelne, jednak z punktu widzenia klientów istotne.
Na pokładzie pojawił się bowiem nowy system ogrzewania akumulatora, który działa przy użyciu zasilacza do szybkiego ładowania (DC). Nowy wymiennik ciepła (woda-woda) oraz zawór regulacji ogrzewania mają sprawić, że podczas ładowania temperatura baterii będzie szybciej rosła, a to pozwoli szybciej ją ładować od 10 do 80 proc. w trudnych warunkach, kiedy temperatura spada poniżej zera stopni Celsjusza.
Zadbano także, by ciepłe powietrze szybciej rozchodziło się po kabinie. W tym celu pod kolumną kierownicy i deską rozdzielczą zamontowano wydajny promiennik, który znajdzie się na wyposażeniu standardowym wyższych wersji wyposażenia Toyoty bZ4X. Dzięki temu rozwiązaniu ciepło szybko i bezpośrednio trafia do stóp i nóg kierowcy oraz pasażera.
Nowością w elektrycznym SUV-ie jest również system ostrzegający przed zderzeniem tylnym, do których dochodzi na autostradach. Auto wykorzystując system czujników martwego pola ostrzeże nadjeżdżający z dużą prędkością pojazd, poprzez mignięcie światłami awaryjnymi. Od tej pory Toyota bZ4X w wyższych wersjach będzie także występowała z cyfrowym kluczykiem, a to oznacza, że funkcjami auta będzie można sterować za pośrednictwem smartfona. Zaktualizowane egzemplarze pojawią się w europejskich salonach sprzedaży w 2024 roku.
Elektryczna Toyota bZ4X jest dostępna w Polsce w trzech wersjach wyposażenia i dwóch wariantach silnikowych. Domyślnie auto jest wyposażone w jeden silnik elektryczny na przedniej osi, który generuje moc 204 KM i pozwala przyspieszyć do pierwszej "setki" w 7,5 sekundy. Do wyboru jest również odmiana z napędem na cztery koła, gdzie moc całego układu wynosi 218 KM, a sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 6,9 sekundy.
Ceny Toyoty bZ4X zaczynają się w Polsce od 246 900 zł za bazowy wariant "Comfort" z jednym silnikiem (204 KM) i zasięgiem do 512 km (wg WLTP). Toyota bZ4X w wersji wyposażenia "Prestige" jest dostępna od 257 900 zł za wersję z napędem na przednią oś lub od 271 900 zł za wersję z napędem na wszystkie koła. Topowe wydanie "Executive" zostało wycenione na 284 900 zł w słabszym wydaniu oraz na 298 900 zł w mocniejszym.