Samochodu nie ma, ale jest nowy prezes ElectroMobility Poland

Decyzją Rady Nadzorczej, Piotr Zaremba został powołany na nowego prezesa ElectroMobility Poland - poinformowała we wtorek spółka. Głównym celem firmy jest opracowanie koncepcji polskiego samochodu elektrycznego.

Na razie efektem działalności firmy jest seria grafik i renderów
Na razie efektem działalności firmy jest seria grafik i renderówInformacja prasowa (moto)

Zaremba był dyrektorem zarządzającym i szefem projektu "Polski Samochód Elektryczny". Dotychczasowy prezes - Maciej Kość - ma w najbliższym czasie objąć stanowisko dyrektora warszawskiego biura Polskiego Komitetu Energii Elektrycznej.

Kość był szefem spółki od października 2016 roku. Firma wskazała, że w tym okresie przeprowadzony został konkurs, w ramach którego wybrano i nagrodzono projektantów wizualizacji nadwozia samochodu elektrycznego. "Kolejnym krokiem jest wyłonienie partnerów, których zadaniem w postępowaniu na budowę prototypu było opracowanie koncepcji technicznej i biznesowej samochodu elektrycznego, umożliwiającej jego przyszłą produkowalność" - dodano.

ElectroMobility Poland zweryfikowała blisko 200 podmiotów z 17 konsorcjów złożonych z polskich producentów pojazdów i komponentów samochodowych. Za ocenę merytoryczną zgłoszeń odpowiadała komisja, składająca się z ekspertów branży motoryzacyjnej i ekspertów biznesowych, a także przedstawicieli EMP. "Osobą odpowiedzialną za całość projektu, od jego rozpoczęcia, jest nowo powołany prezes Piotr Zaremba, związany z ElectroMobility Poland od początku jej istnienia" - zaznaczono.

"Dotychczasowa praca Piotra Zaremby w spółce skupiała się na zarządzaniu projektem od strony merytorycznej, koordynacyjnej i wykonawczej. Odpowiadał za przygotowanie postępowania i nadzór nad kolejnymi jego etapami, a także współpracę ze wszystkimi partnerami spółki. Przejęcie przez niego obowiązków prezesa pozwoli na sprawną realizację projektu w ramach przyjętego harmonogramu" - oceniła rzeczniczka prasowa spółki Aleksandra Baldys.

Firma poinformowała, że obecnie EMP jest w fazie prowadzenia dalszych rozmów z wybranymi podmiotami w celu wypracowania modelu ich partnerstwa w projekcie. "Zgłoszone projekty zawierają innowacyjne rozwiązania techniczne, za którymi stoją wartościowe zespoły. Ich wiedza i doświadczenie będą szczególnie cenne w pracach nad polskim samochodem elektrycznym. W toku weryfikacji wszystkich koncepcji i prowadzonych rozmów z konsorcjantami widzę także, że ElectroMobility Poland powinno wziąć na siebie dodatkowe odpowiedzialności wspierające proces i realizację postępowania, jak i finalnie stworzenie samochodu elektrycznego" - powiedział, cytowany w komunikacie, nowy szef spółki Piotr Zaremba.

Zaremba jest autorem Planu Rozwoju Elektromobilności oraz współautorem projektu ustawy o elektromobilności.

Rządowy Plan Rozwoju Elektromobilności w Polsce zakłada, że do 2025 r. po polskich drogach będzie jeździć 1 mln pojazdów elektrycznych. Rząd planuje zaktywizować polski przemysł motoryzacyjny i w tym celu powstała spółka celowa - ElectroMobility Poland, która planuje stworzyć podstawy dla nowego rynku w Polsce i stać się częścią globalnego przemysłu pojazdów elektrycznych. Jednym z udziałowców spółki ElectroMobility Poland jest Energa.

Grupa Energa jest jedną z czterech największych grup energetycznych w Polsce. Dostarcza i sprzedaje prąd ponad 3 mln klientów.Od redakcji:Eksperci wskazują, że cele programu elektromobilności są abstrakcyjne i oderwane od rzeczywistości - nie jest bowiem możliwe, by do 2025 roku po Polsce jeździł milion samochodów elektrycznych. Dla kontrastu wystarczy podać, że podobny plan ma Volkswagen, który jednak planuje, że milion samochodów trafi na drogi całej Europy, a nie kraju, w którym obywateli nie stać nawet na kupowanie nowych samochodów spalinowych, o elektrycznych nie wspominając.Również sama uchwalona ustawa o elektromobilności rozmija się z celem. Stworzyła bowiem preferencje dla pojazdów, które kosztują krocie i których nie ma gdzie ładować, przez co właściwie nikt ich nie kupuje. Całkowicie pominęła natomiast pojazdy, które coraz częściej wyjeżdżają z polskich salonów, czyli hybrydy z możliwością ładowania z gniazdka.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas