Porsche szykuje kolejnego SUV-a. Będzie jeszcze większy i… elektryczny

Porsche oficjalnie potwierdziło plany wprowadzenia na rynek nowego, flagowego SUV-a. Elektryczny pojazd ma być jeszcze większy od dostępnego obecnie modelu Cayenne i oferować m.in. funkcje zautomatyzowanej jazdy.

Porsche szykuje kolejnego SUV-a. Fot. Porsche Cayenne Turbo
Porsche szykuje kolejnego SUV-a. Fot. Porsche Cayenne TurboINTERIA.PL

Porsche kontynuuje strategię elektryfikacji

Jak wynika z oficjalnego komunikatu prasowego firmy Porsche, niemiecki producent pragnie kontynuować swoją ambitną strategię elektryfikacji.

Według jej założeń, już w 2024 roku do pierwszych klientów dotrze zupełnie nowy elektryczny Macan. Jakiś czas później bezemisyjną gamę modelową Porsche zasili sportowy roadster 718, a na sam koniec firma zaprezentuje elektrycznego następcę modelu Cayenne.

Zupełnie nowy SUV - większy od Cayenne

To jednak nie wszystko. Słynny producent ze Stuttgartu potwierdził także plotki dotyczące nadejścia nowego, flagowego elektrycznego SUV-a. Model ma być produkowany w Lipsku i będzie wyróżniał się m.in. nową platformą SSP Sport, dzielącą technologie z wyczynowym elektrykiem Mission R.

Samochód ma rozmiarami przewyższać model Cayenne i jako pierwsze Porsche zaoferuje klientom trzeci rząd siedzeń. Oprócz nowej, wysokowydajnej baterii z Porsche Mission R, pojazd otrzyma 920-woltowy układ elektryczny, który w znaczącym stopniu skróci wymagany czas jego ładowania. Także specjalnie zaprojektowany, chłodzony olejem silnik elektryczny ma pochodzić ze wspomnianego prototypu.

Stylistyka nowego modelu ma być zaczerpnięta z modeli 911, przy jednoczesnym zastosowaniu zupełnie nowej koncepcji wnętrza. Nowością mają też być zawansowane technologie, obejmujące m.in. inteligentne funkcje zautomatyzowanej jazdy.

Ma powtórzyć sukces Taycana

Według plotek nowy flagowiec Porsche jest już w zaawansowanej fazie koncepcyjnej, a jego głównym celem będzie powtórzenie sukcesu sprzedażowego Taycana.

Firma oczekuje, że rosnące zainteresowanie samochodami elektrycznymi uda się utrzymać, a tym samym plan całkowitej neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla do 2030 roku, zostanie wykonany.

***

Moto Flesz: 80: Lifting Corolli, zapowiedź Kii EV9, nowy samochód medyczny F1
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas