Poczta testuje elektryczne pojazdy

Poczta Polska - jako jeden z państwowych gigantów - zobligowana została do wspierania rządowego programu elektromobilności. Od kilku miesięcy firma intensywnie testuje flotę elektrycznych pojazdów dla listonoszy.

Po zakończeniu prób z samochodami przyszła kolej na lżejsze pojazdy. Rozpoczynający się właśnie II etap testów skupia się na pojazdach mniejszego "kalibru" - elektrycznych rowerach, skuterach i trójkołowcach. Przez miesiąc sprawdzian przejdzie 15 modeli z oferty ośmiu dystrybutorów. Niecodzienne pojazdy testować mają listonosze z Łodzi, Warszawy, Tomaszowa Mazowieckiego, Konstantynowa Łódzkiego, Raszyna, Nowego Dworu Mazowieckiego, Piastowa, Radomia oraz Pabianic.

W ramach pierwszego etapu, w kwietniu, do współpracy zaproszeni zostali obecni na polskim rynku producenci samochodów, którzy mają w swojej ofercie pojazdy elektryczne o ładowności do 800 kg. W trwających do końca czerwca próbach uczestniczyło dwadzieścia egzemplarzy ośmiu różnych modeli.

Reklama

W teście elektrycznych samochodów dostawczych zorganizowanym przez Pocztę Polską wzięły udział marki: Renault, Nissan, Zeppelin Goupil, Melex, Citroen, Peugeot oraz  KOMEL (konwertyk Instytutu Napędów i Maszyn Elektrycznych). Kierowcy Poczty Polskiej sprawdzali m.in. ładowność, sposób ładowania akumulatorów oraz możliwą do przejechania liczbę kilometrów.

Przygotowano też szereg analiz dotyczących potencjalnych oszczędności wynikających z wymiany floty na samochody zasilane alternatywnymi źródłami energii. Testowane samochody można było zobaczyć na ulicach: Poznania, Warszawy, Rzeszowa, Białegostoku, Krakowa, Lublina, Łodzi, Gdańska, Wrocławia oraz Katowic. Oprócz aut przetestowane również będą różne rodzaje ładowarek i stacji ładowania.

Samochody elektryczne wykorzystuje już m.in. Royal Mail w Wielkiej Brytanii, Deutsche Post DHL w Niemczech oraz Grupa La Poste we Francji. Poczta Polska jest pierwszą państwową spółką, która organizuje tak duże testy pojazdów elektrycznych.


INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama