Poczta Polska inwestuje w chińskie samochody. Kontrakt opiewa na miliony

Poczta Polska modernizuje swoją flotę i inwestuje w samochody elektryczne. W wyniku podpisanej umowy do jej dyspozycji trafiło 25 dostawczaków chińskiej marki.

W ramach umowy podpisanej z Pocztą Polską firma Arval Service Lease Polska (zajmująca się wynajmem długoterminowym) dostarczy 25 egzemplarzy elektrycznego dostawczaka - Maxusa e-Deliver 3. Kontrakt został zawarty na 36 miesięcy, a jego wartość to 4 mln złotych.

Maxus e-Deliver - co to za auto?

Zdaniem producenta jest to pierwszy dostawczak na świecie, który od początku był projektowany jako samochód na prąd, a nie jako elektryczna wersja auta z silnikiem spalinowym. Maxus e-Deliver 3 oferowany jest w dwóch wariantach długości - 4 555 mm i 5 145 mm. Oczywiście obie odmiany różnią się rozstawem osi (w wersji krótszej to 2 910 mm, a w dłuższej 3 285 mm). W zależności od wybranej wersji otrzymujemy przestrzeń bagażową wynoszącą 4,8 metra sześciennego lub 6,3 metra sześciennego. Z informacji przekazanych przez Pocztę Polską wynika, że egzemplarze, które trafiły do użytku kurierów to krótsza wersja, oferująca do 905 kg ładowności. 

Reklama

Auta posiadają silniki elektryczne o mocy 90 kW (122 KM). Pozwalają one na rozpędzenie się do 120 km/h. Dzięki akumulatorowi o pojemności 50,2 kWh samochód ma oferować zasięg w cyklu mieszanym wynoszący do 371 km (według norm WLTP). Ładowanie samochodu prądem stałym od 5 proc. do 80 proc. powinno, według producenta, zajmować 45 minut. Poczta Polska poinformowała, że egzemplarze trafią do kurierów w różnych częściach kraju.

Poczta Polska modernizuje swoją flotę

Wprowadzenie nowych samochodów ma być kolejnym etapem modernizacji floty Poczty Polskiej, a także elementem strategii rozwoju, realizowanej w celu efektywniejszej obsługi przesyłek.

Maxus należy do chińskiego giganta

Maxus to marka należąca do chińskiego giganta SAIC Motor, mającego swoją siedzibę ma w Szanghaju. SAIC Motor to jeden z największych na świecie koncernów motoryzacyjnych. Chińska marka sukcesywnie rozwija swoją działalność w Europie, do której trafiła w 2018 roku. Pierwszym rynkiem Starego Kontynentu, na którym pojawiły się samochody chińskiej marki, była Norwegia. Od pewnego czasu auta tego producenta oferowane są również w Polsce. Swoje placówki dealerskie Maxus posiada już w takich miastach jak Warszawa, Gdańsk, Łódź czy Poznań.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Poczta Polska
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy