Opel Manta GSe ElektroMOD. Niemiecka legenda z nowym sercem

Opel wybrał ciekawą formę przybliżenia klientom świata samochodów elektrycznych. Firma z Russelsheim zdecydowała się przerobić na auto bateryjne legendarną już Mantę.

Opel Manta GSe ElektroMOD
Opel Manta GSe ElektroMOD Informacja prasowa (moto)

Zadanie nie ograniczało się jednak do zastąpienia czterocylindrowej jednostki napędowej silnikiem elektrycznym. Chodziło o stworzenie "elektroMODa" z nowoczesnym obliczem. Efektem jest właśnie Manta GSe. Litera "e" oznacza jednak cos więcej niż elektryfikację.

Samochód otrzymał bowiem potężny zastrzyk nowoczesnych technologii. Oryginalna Manta z geometrycznym układem reflektorów, charakterystycznym grillem i znakiem błyskawicy "Blitz" była już inspiracją dla nowego oblicza Opla zwanego Vizor. Te zobaczyć dziś można w produkcyjnych modelach Mokka i Crossland.

W przypadku Manty GSe ElektroMOD rozmach był jeszcze większy - powstał tzw. "Pixel-Vizor". Rozciągający się przez całą szerokość przodu służy do prezentacji cyfrowych efektów specjalnych. Za jego pośrednictwem Manta GSe potrafi komunikować się z otoczeniem, wyświetlając komunikaty, jak ten, że "moje niemieckie serce zostało zELEKTRyfikowane".

Opel Manta GSe ElektroMOD Informacja prasowa (moto)

"Manta GSe ElektroMOD jest efektem pracy entuzjastycznych projektantów, modelarzy 3D, inżynierów, techników, mechaników oraz ekspertów w dziedzinie produktów i marki" — wyjaśnia Pierre-Olivier Garcia, szef globalnego działu stylistyki marki Opel.

Sam samochód nawiązuje do Opla Manty A z 1970 roku i stanowi ukłon w stronę coraz liczniejszej społeczności fanów, którzy przebudowują takie klasyki jak Manta w tzw. restomody, wyposażając je w nowoczesne rozwiązania techniczne i stylistyczne. Zasilana wyłącznie z akumulatorów Manta GSe ElektroMOD, oprócz elektrycznego układu napędowego, ma np. w pełni cyfrowy kokpit.

Oficjalna prezentacja nietypowego modelu, w czasie której poznamy m.in. osiągi auta, zaplanowana została na 19 maja.

Opel Manta przechodzi transformację 
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas