Od marca ceny ładowania elektryków w górę. Ile zapłacimy za kWh?

Polenergia ogłosiła, że od 1 marca tego roku podniesie ceny ładowania na swoich stacjach. Zgodnie z nowymi stawkami, za każdą kWh energii elektrycznej kierowcy zapłacą o kilkanaście procent więcej. Operator sieci tłumaczy tę decyzję koniecznością dostosowania cen do aktualnych stawek, które obowiązują u innych operatorów w Polsce.

Cena za ładowanie samochodów elektrycznych w górę. Ile zapłacimy za kWh?
Cena za ładowanie samochodów elektrycznych w górę. Ile zapłacimy za kWh?Jan Guss-GasińskiINTERIA.PL

Polenergia jest jednym z głównych operatorów stacji ładowania w Polsce. Aktualnie firma posiada 122 punkty ładowania, rozmieszczone na 82 stacjach, a w jej planach znajdują się kolejne.

Firma zyskała szczególną uwagę w lipcu ubiegłego roku, kiedy uruchomiła najszybsze stacje ładowania samochodów elektrycznych w Polsce. Chodzi o ultraszybkie ładowarki o mocy 400 kW, które zostały zainstalowane przy Autostradzie Wielkopolskiej. Stacje znajdują się w Miejscu Obsługi Pasażerów (MOP) Chociszewo, w połowie drogi między Poznaniem a Frankfurtem nad Odrą.

Wyższe ceny ładowania na stacjach operatora

Niestety, wraz z postępującymi zmianami na rynku, Polenergia musiała ogłosić mniej przyjemne informacje. Zgodnie z komunikatem opublikowanym na oficjalnej stronie operatora 17 lutego, firma została zmuszona do zmiany cen ładowania. Operator tłumaczy tę decyzję koniecznością dostosowania stawek do aktualnych warunków rynkowych oraz do cen obowiązujących u innych operatorów w Polsce.

Nowe ceny zaczną obowiązywać od 1 marca. Dla zarejestrowanych użytkowników wyniosą one:

  • dla stacji DC: 2,48 zł/kWh
  • dla stacji AC: 1,78 zł/kWh

Zmianie ulegnie również cena na hubach ładowania wzdłuż Autostrady Wielkopolskiej A2 – od 1 marca cena wyniesie 2,68 zł/kWh. W związku ze zmianą cen firma zmieniła także regulamin świadczenia usługi ładowania.

Ładowanie elektryka na publicznych stacjach

Na podstawie powyższego cennika, można łatwo obliczyć, że naładowanie kompaktowego hatchbacka z baterią o pojemności 60 kWh kosztować będzie około 150 zł, co odpowiada mniej więcej 24 litrom benzyny. Warto jednak dodać, że większość właścicieli samochodów elektrycznych ładuje swoje pojazdy w domowych garażach, co pozwala im uniknąć opłat za ładowanie na publicznych stacjach.

Przy zużyciu energii na poziomie 17 kWh/100 km, koszt przejechania takiego dystansu wynosi około 42 zł, ale jeśli pojedziemy szybciej i samochód będzie zużywał 20 kWh/100 km, będzie to już 50 zł.

Większość właścicieli samochodów elektrycznych ładuje swoje pojazdy w domowych garażach, co pozwala im uniknąć opłat za ładowanie na publicznych stacjach. Jeśli jednak trzeba wyjechać w trasę to uzupełnienie energii prądem stałym, na szybkiej ładowarce, jest niezbędne.

Warto jednak pamiętać, że Polenergia regularnie wprowadza sezonowe promocje, takie jak oferty letnie, oraz organizuje cykliczne akcje „Zielone Weekendy”. W związku z tym istnieje duża szansa, że firma wkrótce zaproponuje kolejne promocje, które mogą prowadzić do obniżek cen ładowania.

O włos od tragedii na przejściu dla pieszychPolicjaPolicja