Mercedes GLC F-Cell wchodzi do sprzedaży

Nowość Mercedesa to pierwsze na świecie auto z ogniwami paliwowymi, które można również ładować z gniazdka.

Mercedes GLC F-Cell
Mercedes GLC F-Cell Informacja prasowa (moto)

Głównym źródłem energii dla 210-konnego silnika elektrycznego w Mercedesie GLC F-Cell, jest prąd generowany przez ogniwa paliwowe zasilane wodorem. W podłodze auta zabudowane są dwa zbiorniki z włókna węglowego, w których pod ciśnieniem 700 barów przechowywane jest 4,4 kg wodoru. To wystarcza, aby zapewnić zasięg rzędu 430 km. Tankowanie do pełna trwa około 3 minut.

Alternatywnie, GLC F-Cell może korzystać też z energii zmagazynowanej w bateriach o pojemności 13,8 kWh. Mercedes szacuje, że pozwala to na pokonanie do 51 km. Akumulator naładować możemy z gniazdka, ale magazynuje on też energię odzyskaną podczas hamowania i może być zasilony przez ogniwa paliwowe.

To, z którego źródła energii korzysta samochód, zależy od wybranego trybu jazdy. Do wyboru są Hybrid (wszystko odbywa się automatycznie), F-Cell (tylko wodór), Battery (tylko energia z baterii) oraz Charge (ogniwa ładują baterię).

Sprzedaż Mercedesa GLC F-Cell rusza właśnie w Niemczech, a wraz z nią rozbudowa sieci stacji pozwalających na tankowanie wodoru. Do końca przyszłego roku ich liczba ma zwiększyć się z 50 do 100, a docelowo ma ich być 400. Trwają również działania mające zachęcić do budowy kolejnych stacji w całej Europie, Stanach oraz w Japonii.

Mercedes-Benz GLC F-Cell

. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
. 
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas