Mercedes EQG otrzyma zupełnie nowy, bardzo wydajny rodzaj baterii

Chociaż współczesne auta elektryczne mają już niezłe zasięgi oraz potrafią szybko się ładować, przed elektromobilnością nadal jest daleka droga. Dużym krokiem naprzód mogą być baterie, które pojawią się w Mercedesie EQG.

Mercedes EQG
Mercedes EQGmateriały prasowe

Nowy rodzaj baterii wykorzystuje sylikon

Mercedes planuje wykorzystać w elektrycznej wersji klasy G, baterię stworzoną przez startup Sila Nanotechnologies, w której anody wykorzystują sylikon. Obecnie stosowane baterie korzystają z grafitu, który w 70 procentach pochodzi z Chin. Nowa technologia pozwoli więc na uniezależnienie się od dostaw z tego kraju.

Jeszcze istotniejsze są jednak możliwości, jakie dają takie baterie. Potrafią one zmagazynować więcej o 20 od 40 procent energii, co nie rozwiąże wszystkich niedogodności związanych z użytkowaniem samochodu elektrycznego, ale stanowić będzie istotny krok naprzód.

Mercedes EQG i nowy rodzaj baterii

EQG to elektryczna wersja kultowej klasy G, która poddana zostanie serii modyfikacji wizualnych, aby odróżnić ją od spalinowych odmian. Mercedes zaprezentował póki co jedynie prototyp tego auta i nie zdradził żadnych szczegółów technicznych (premiera planowana jest dopiero na 2025 rok).

Możemy jednak domyślać się, że zgodnie z tradycją modelu, otrzyma on dwa bardzo mocne silniki i dużą baterię, aby zapewnić przyzwoity zasięg. Problem zaś z bateriami jest taki, że zajmują one dużo miejsca i są ciężkie. Spalinowa klasa G waży około 2,5 tony (zależnie od silnika), zaś pakiet baterii, odpowiedni do tego auta, powinien ważyć około 700-800 kg. Pojawia się więc pytanie zarówno o miejsce na tak ogromny pakiet akumulatorów oraz o ładowność takiego auta.

Mercedes EQG - koncepcyjna "Gelenda" na prąd

Koncepcyjny Mercedes EQG

Mercedes EQG 
Mercedes EQG 
Mercedes EQG 
Mercedes EQG 
Mercedes EQG 
Mercedes EQG 
Mercedes EQG 
Mercedes EQG 
Mercedes EQG 
Mercedes EQG 

Rozwiązaniem może być właśnie nowy rodzaj baterii, wykorzystujący sylikonową anodę. Dzięki wyższej gęstości energii, będzie można zapewnić dobry zasięg, przy mniejszych rozmiarach i wadze akumulatorów, co w będzie szczególnie korzystne w takim aucie jak EQG.

***

Moto Flesz - odcinek 38. Prąd z gniazdka czy wodór zastąpią ropę naftową?INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas