Eleport dostał finansowanie. Postawi w Polsce 300 ładowarek w dwa lata

O firmie Eleport w Polsce było głośno za sprawą nawiązania przez nią współpracy z Boltem. Teraz firma chwali się pozyskaniem finansowania, które wykorzysta do ekspansji na naszym (i nie tylko) rynku.

Estoński Eleport chce zbudować w Polsce ponad 300 ładowarek do samochodów elektrycznych
Estoński Eleport chce zbudować w Polsce ponad 300 ładowarek do samochodów elektrycznychInformacja prasowa (moto)

Eleport zapowiada, że do 2025 r. uruchomi w Polsce co najmniej 300 nowoczesnych stacji ładowania AC oraz DC. W zależności od lokalizacji, uruchamiane będą zarówno pojedyncze stacje, jak również huby ładowania. Punkty ładowania funkcjonujące w ramach sieci Eleport, jeśli to jest tylko technicznie możliwe, korzystać będą wyłącznie z energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych.

W 2021 r. łączna liczba ogólnodostępnych stacji ładowania w Polsce powiększyła się wprawdzie o 42%, lecz rynek zeroemisyjnych pojazdów rozwija się w dużo szybszym tempie. Konieczna jest dynamiczna rozbudowa ogólnodostępnej infrastruktury ładowania praktycznie w każdy segmencie, jeśli chcemy obserwować dynamiczny rozwój rynku, zamiast kolejek do ogólnodostępnych ładowarek. Obserwujemy duże zainteresowanie rozwojem stacji na sieci TEN-T, niestety odwrotnie proporcjonalne jest tempo powstania infrastruktury w miastach. Zaczynamy tracić dystans nie tylko do miast w Europie Zachodniej, lecz także w naszym regionie Europy Środkowo - Wschodniej. Potencjał tego rynku jest ogromny, czas jednak na konkretne działania – zarówno w segmencie stacji AC, jak też DC – pojedynczych i hubów”
mówi Maciej Mazur, dyrektor zarządzający PSPA.

Eleport obsługuje obecnie jedną z największych sieci ładowania w krajach bałtyckich. W najbliższych latach planuje rozbudowę o kolejne tysiące publicznych stacji przeznaczonych dla pojazdów elektrycznych. By ułatwić ich obsługę, Eleport opracował własną aplikację mobilną, posiadającą możliwość szybkiego i łatwego znalezienia stacji ładowania, włączenia ładowania oraz monitorowania danych dotyczących całego procesu. Eleport pozyskał właśnie kapitał w ramach rundy finansowania serii A od Gren, firmy zajmującej się zieloną energią z Europy Północnej, należącej do Partners Group.

Eleport z zastrzykiem finansowym

Ostatnie porozumienie instytucji Unii Europejskiej o zakazie sprzedaży nowych samochodów z silnikami spalinowymi od 2035 roku pokazuje, że przejście na samochody elektryczne jest nieodłącznym elementem walki ze zmianami klimatycznymi. Do przemysłu motoryzacyjnego wysłano jasny sygnał, aby samochody elektryczne były bardziej dostępne. Głównym celem Eleport jest teraz wspieranie przejścia na transport bezemisyjny poprzez zwiększenie możliwości ładowania samochodów elektrycznych
- mówi Raul Potisepp, współzałożyciel i dyrektor generalny Eleportu.

Wcześniej w Eleport zainwestowały podmioty takie, jak Ambient Sound Investment, fundusz inwestycyjny założycieli Skype'a, oraz Scandium Kinnisvara. W kwietniu tego roku Eleport pozyskał kolejne inwestycje i zawarł strategiczne partnerstwo z firmą Bolt w sektorze samochodów elektrycznych i car-sharingu. Wspólnym celem Eleport i Bolt jest podpisanie umów w Estonii, na Łotwie, Litwie i w Polsce na zainstalowanie 750 punktów ładowania samochodów elektrycznych w najbardziej popularnych lokalizacjach w tych czterech krajach.

Polska pozostaje też silnym kandydatem do ewentualnej ekspansji usługi Bolt Drive, czyli carsharingu. Na ten moment usługa ta jest testowana w Estonii.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas