Eleport dostał finansowanie. Postawi w Polsce 300 ładowarek w dwa lata

Estoński Eleport chce zbudować w Polsce ponad 300 ładowarek do samochodów elektrycznych
Estoński Eleport chce zbudować w Polsce ponad 300 ładowarek do samochodów elektrycznychInformacja prasowa (moto)
W 2021 r. łączna liczba ogólnodostępnych stacji ładowania w Polsce powiększyła się wprawdzie o 42%, lecz rynek zeroemisyjnych pojazdów rozwija się w dużo szybszym tempie. Konieczna jest dynamiczna rozbudowa ogólnodostępnej infrastruktury ładowania praktycznie w każdy segmencie, jeśli chcemy obserwować dynamiczny rozwój rynku, zamiast kolejek do ogólnodostępnych ładowarek. Obserwujemy duże zainteresowanie rozwojem stacji na sieci TEN-T, niestety odwrotnie proporcjonalne jest tempo powstania infrastruktury w miastach. Zaczynamy tracić dystans nie tylko do miast w Europie Zachodniej, lecz także w naszym regionie Europy Środkowo - Wschodniej. Potencjał tego rynku jest ogromny, czas jednak na konkretne działania – zarówno w segmencie stacji AC, jak też DC – pojedynczych i hubów”
mówi Maciej Mazur, dyrektor zarządzający PSPA.

Eleport z zastrzykiem finansowym

Ostatnie porozumienie instytucji Unii Europejskiej o zakazie sprzedaży nowych samochodów z silnikami spalinowymi od 2035 roku pokazuje, że przejście na samochody elektryczne jest nieodłącznym elementem walki ze zmianami klimatycznymi. Do przemysłu motoryzacyjnego wysłano jasny sygnał, aby samochody elektryczne były bardziej dostępne. Głównym celem Eleport jest teraz wspieranie przejścia na transport bezemisyjny poprzez zwiększenie możliwości ładowania samochodów elektrycznych
- mówi Raul Potisepp, współzałożyciel i dyrektor generalny Eleportu.