Coś nie wyszło. Niemcy kupili rekordową liczbę elektryków, a emisja CO2 wzrosła

Rekordowa sprzedaż samochodów elektrycznych w Niemczech nie pomogła. Emisja CO2 z rur wydechowych nowych aut w 2023 roku wzrosła
Rekordowa sprzedaż samochodów elektrycznych w Niemczech nie pomogła. Emisja CO2 z rur wydechowych nowych aut w 2023 roku wzrosłaJan Guss-GasińskiINTERIA.PL

Niemcy kupili rekordową liczbę samochodów elektrycznych. Ale rynek nie jest stabilny

Im mniej dopłat tym gorsza sprzedaż. Bez dotacji elektryki nie istnieją?

Elektryki nie pomogły. Średnia emisja CO2 większa niż w 2022 roku

  1. Volkswagen (18,7 proc. udziału w rynku),
  2. Mercedes (9,9 udziału w rynku),
  3. BMW (8,2 proc. udziału w rynku),
  4. Audi (8,2 proc. udziału w rynku),
  5. Skoda (5,9 proc. udziału w rynku).

Niemcy już nie chcą diesla. Idą do salonu po auto z silnikiem benzynowym

Ile samochodów elektrycznych jeździ w Niemczech?

  • klasyczne hybrydy - 3 proc. ogółu,
  • samochody elektryczne bateryjne - 2,1 proc. ogółu,
  • hybrydy plug-in - 1,8 proc. ogółu,
  • auta z instalacją gazową (LPG lub CNG) - 0,9 proc, ogółu. 
Uciekał, bo się zestresował. Pościg za kierowcą w gminie SokółkaPolicjaPolicja