Używany Volkswagen Golf 6. Poradnik kupującego

Artykuł sponsorowany

Volkswagen Golf jest bez wątpienia jednym z najpopularniejszych samochodów na świecie. Ten niemiecki kompakt od lat stanowi synonim solidności i praktyczności, a jego szósta generacja nie jest wyjątkiem. Golf 6 zaprezentowany w 2008 roku, a jego produkcja trwała do 2012 roku.

Szósta generacja Volkswagena Golfa oferowała klientom szeroki wybór silników benzynowych
Szósta generacja Volkswagena Golfa oferowała klientom szeroki wybór silników benzynowychmateriały promocyjne

Volkswagen Golf 6, przedstawiony na targach motoryzacyjnych w Paryżu w 2008 roku, był ewolucją poprzedniej generacji (Golf 5), a nie całkowicie nowym modelem. Volkswagen skupił się na poprawie jakości wnętrza i zmniejszeniu poziomu hałasu we wnętrzu, za co krytykowano poprzednią generację. Golf 6, choć zewnętrznie nieznacznie różnił się od swojego poprzednika, był bardziej wyrafinowany w porównaniu do Golfa piątej generacji.

Volkswagen Golf 6. Wyposażenie

Volkswagen Golf 6 był dostępny w kilku wersjach wyposażenia, począwszy od podstawowej Trendline, przez średnio wyposażoną Comfortline, aż do najwyższej, czyli Highline. Wersje GTI i R były dedykowane dla miłośników sportowych doznań z jazdy, oferując m.in. mocniejsze silniki, sportowe zawieszenie i charakterystyczne detale wykończenia wnętrza.

Podstawowe wyposażenie Golfa VI obejmowało m.in. ABS, ESP (system stabilizacji toru jazdy), siedem poduszek powietrznych, system ISOFIX do mocowania fotelików dziecięcych, klimatyzację manualną, centralny zamek, elektryczne sterowanie szyb, komputer pokładowy i radio CD z MP3.

Opcjonalnie, Golf VI mógł być wyposażony w takie udogodnienia jak: nawigację satelitarną, system parkowania Park Assist, tempomat, skórzaną tapicerkę, ksenonowe reflektory, system audio premium, automatyczną klimatyzację, szyberdach, czy też system start-stop.

Jednym z najbardziej innowacyjnych rozwiązań była adaptacyjna regulacja jazdy (Adaptive Chassis Control, ACC), która umożliwiała kierowcy dostosowanie charakterystyki zawieszenia do własnych preferencji. Dostępne były trzy tryby: Comfort, Normal i Sport.

Silniki w Volkswagenie Golfie 6

Szósta generacja Volkswagena Golfa oferowała klientom szeroki wybór silników benzynowych:

- 1.2 TSI - to jednostka o mocy 85 KM lub 105 KM. Była to najmniejsza jednostka dostępna w Golfa VI, ale mimo to oferowała wystarczające osiągi i przy spokojnej jeździe była ekonomiczna. Niestety nie jest to silnik, który moglibyśmy polecić. Awarie rozrządu, pękające tłoki i pierścienie - to tylko niektóre problemy. Motory o oznaczeniu EA111 i kodzie CBZA oraz CBZB są obarczone sporym ryzykiem.

- 1.4 TSI - silnik dostępny w trzech różnych konfiguracjach mocy: 122 KM, 140 KM i 160 KM. Początkowo chwalony za swoją elastyczność i osiągi, szybko stracił sympatię użytkowników, którzy skarżyli się na wysokie zużycie oleju. Pamiętajcie, żeby unikać najmocniejszej, wyposażonej w turbosprężarkę i kompresor, 160-konnej odmiany tej jednostki.

- 1.6 MPI 8V - wzór bezawaryjności, pancerny silnik uznawany przez wielu za najlepszy wybór do Golfa 6, ale nie tylko do niego, bo montowany był w wielu innych modelach niemieckiej marki. Niewielkim minusem może być stosunkowo wysokie zużycie paliwa.

- 1.6 FSI - jednostka z bezpośrednim wtryskiem paliwa o mocy 110, a później 115 KM. Dynamika była lepsza niż w 8-zaworowym silniku 1.6, ale motor trapiony był wieloma usterkami, m.in. gromadzącym się nagarem w tłokach i zaworach, a także wyciągającym się łańcuchem rozrządu.

- 1.8 TSI oraz 2.0 TSI - zarówno 1.8 TSI (160 KM), jak i 2.0 TSI (210 KM w Golfie 6 GTI, 235 KM w Golfie 6GTI Edition 35 i 270 KM w Golfie 6 R) zostały obarczone błędami konstrukcyjnymi. Obie jednostki mają źle zaprojektowane tłoki i pierścienie olejowe, co skutkuje często ogromnym zużyciem oleju. Te silniki trudno polecać.

Oraz silników wysokoprężnych w różnych wersjach mocy:

- 1.6 TDI - dostępny w wariantach o mocy 90 KM lub 105 KM. Silnik ten był chwalony za swoją efektywność energetyczną. To godny następca kultowego 1.9 TDI. Bezawaryjny i ekonomiczny, choć oczywiście duże przebiegi używanych Golfów 6 z tą jednostką mogą zrobić swoje.

- 2.0 TDI - dostępny w wariantach o mocy 110 KM, 140 KM i 170 KM. Za czasów produkcji modelu był to popularny silnik diesla w ofercie Golfa VI, ale dziś mechanicy stanowczo go odradzają. Pękające głowice, awarie pompy oleju - to tylko niektóre usterki, z którymi może zaskoczyć właściciela. Jeśli sprzedający twierdzi, że auto przeszło najważniejsze naprawy, to warto zapytać o dokumentację ich przeprowadzenia.

Volkswagen Golf 6. Najczęstsze usterki i problemy

Volkswagen Golf VI jest samochodem o stosunkowo dobrym poziomie niezawodności, ale jak każde auto używane, ma pewne typowe usterki, na które warto zwrócić uwagę podczas zakupu.

1. Zużycie zawieszenia - szczególnie częste jest zużycie tylnej belki skrętnej, drążków stabilizatora oraz łożysk.

2. Silniki 1.2 TSI i 1.4 TSI - mogą tu występować problemy z łańcuchem rozrządu. Jeśli usłyszysz nietypowe dźwięki podczas uruchamiania silnika, może to sugerować problemy chociażby z rozciągniętym łańcuchem.

3. Silnik 2.0 TDI - poza problemami z pękającymi głowicami i pompą oleju, niektóre jednostki mogą mieć problemy z pompą wysokiego ciśnienia oraz z wtryskiwaczami. Ten diesel, szczególnie po dużym przebiegu to tykająca bomba.

4. Problem z elektroniką - mogą występować drobne usterki elektryczne, takie jak problemy z zamkiem centralnym, elektrycznymi szybami, czy też systemem audio. Dobrze jest dokładnie sprawdzić wnętrze samochodu i bagażnika, szukając potencjalnych śladów zalania, po którym raczej nie ma szans, żeby elektronika nie sprawiała kłopotów.

5. Usterki skrzyni biegów DSG - w niektórych modelach mogą występować problemy z automatyczną skrzynią biegów DSG, w tym nieprawidłowe zmiany biegów lub drgania. Regularne serwisowanie i wymiana oleju mogą pomóc zapobiegać tym problemom, niemniej jednak kupując Golfa 6 z taką skrzynią warto przygotować się finansowo na potencjalny remont.

6. Problemy z układem chłodzenia - niektóre jednostki mogą mieć problemy z chłodnicą, termostatem lub pompą wody, co może prowadzić do przegrzewania się silnika. Warto przyjrzeć się tym elementom podczas zakupu.

7. Korozja karoserii - W niektórych egzemplarzach mogą występować początki korozji, szczególnie w okolicach dolnych krawędzi drzwi i błotników. Dobrze jest też przyjrzeć się podłodze od spodu auta.

Podsumowanie

Volkswagen Golf VI to samochód o wysokim poziomie wszechstronności, należy jednak pamiętać o tym, że wiele zależy od konkretnego egzemplarza i jego historii. Największe szanse na zadowolenie z zakupu dają zadbane samochody z jednostkami 1.6 MPI i 1.6 TDI oraz udokumentowaną historią. Dobrze jest też pamiętać o sprawdzeniu auta przed zakupem pod kątem najczęściej występujących w tym modelu usterek. Przy zakupie używanego modelu zawsze warto skonsultować się z zaufanym mechanikiem i dokonać dokładnej oceny technicznej pojazdu.

Artykuł sponsorowany

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas