Nowy Golf: facelifting na 50-lecie legendy
Artykuł sponsorowany
Od premiery pierwszej generacji Volkswagena Golfa minęło już 50 lat. W tym czasie w motoryzacji zaszły kolosalne zmiany, na które każda marka musiała skutecznie odpowiedzieć. Nie inaczej jest w przypadku Volkswagena i jej kultowego i legendarnego modelu – Golfa. Czym na tle konkurencji wyróżnia się (bo zdecydowanie się wyróżnia!) nowa wersja po faceliftingu?
Volkswagen Golf: facelifting na 50-lecie
Pierwsza odsłona Volkswagena Golfa zadebiutowała na rynku w 1974 roku. Choć spotkał się on z ciepłym i przychylnym przyjęciem, przed 50 laty nikt nie mógł przewidzieć, że przejdzie do legendy. Zarówno pierwsza wersja, jak i każda kolejna generacja, konsekwentnie pracowały na opinię auta niezawodnego, uniwersalnego i taniego w utrzymaniu. Bardziej doświadczeni kierowcy dostrzegali jego inne zalety: doskonałe właściwości jezdne, efektowny design oraz różnego rodzaju innowacyjne pomysły i rozwiązania. Klucz do sukcesu tkwi jednak w czymś innym: Golf zawsze spełniał oczekiwania zróżnicowanej grupy klientów. Czy nowa odsłona po faceliftingu podąża wcześniej obraną ścieżką?
Volkswagen Golf: model, który odpowiada na wszystkie potrzeby
Spieszymy z odpowiedzią na najważniejsze pytanie: czy Golf wciąż odpowiada na różnorodne potrzeby poszczególnych grup odbiorców? Jeśli ktoś ma wątpliwości, szybko rozwieje je liczba bardziej lub mniej różniących się od siebie wersji. To choćby klasyczny Golf Hatchback, gwarantujący więcej miejsca w środku i bagażniku Variant, GTI dla miłośników sportowych wrażeń, wypełniony bogatym wyposażeniem Special Edition czy wreszcie specjalna edycja na 50-lecie - Golf Edition 50. Powiedzieć, iż w istocie mamy do czynienia nie z jednym tylko modelem, a całą rodziną samochodów, nie będzie więc przesadą.
Nowy Golf to połączenie ponadczasowego stylu z nowoczesnymi akcentami. Wzrok, niezależnie od wersji, przyciągają aerodynamiczna sylwetka oraz precyzyjnie zaprojektowane detale. Z kolei we wnętrzu znajdziemy sporo przestrzeni, jak na tak kompaktowy model, wysokiej jakości materiały wykończeniowe i wygodne fotele (nowe poszycia wykonano z tkaniny lub skóry). Dodatkowo w razie potrzeby wnętrze oświetlimy jednym dotknięciem - w wyposażeniu opcjonalnym do dyspozycji otrzymujemy aż 30 kolorów.
Volkswagen Golf: intuicyjne technologie
Przejść obojętnie nie można obok intuicyjności. A na tym aspekcie zawsze kierowcom zależy szczególnie mocno, ponieważ im rzadziej odwracają oni wzrok od sytuacji na drodze, tym lepiej. W nowym Golfie wszystko jest w zasięgu ręki, czego najlepszym przykładem pozostaje wielofunkcyjna kierownica oraz wyświetlacz systemu infotainment o przekątnej 12,9 cala, pozwalający na szybki dostęp do wiadomości, rozrywki oraz nawigacji. Co więcej, nie zawsze trzeba samodzielnie klikać w przyciski - z pomocą przychodzi bowiem zintegrowany z czatem GPT asystent głosowy IDA. Na razie jednak nie będzie on obsługiwać języka polskiego.
Nowy Golf to także zaawansowane systemy, które dbają o bezpieczeństwo - zarówno kierowcy i pasażerów, jak i innych uczestników ruchu drogowego. To m.in. system Front Assist (w standardzie od wersji Life) z funkcją awaryjnego hamowania nieustannie monitorujący przestrzeń przed pojazdem, Adaptacyjny Tempomat (również w standardzie od wersji Life) utrzymujący zadaną prędkość i odległość od pojazdu jadącego przed nami czy Lane Assist, będący wsparciem w utrzymaniu samochodu na właściwym pasie ruchu. Ale też systemy rozpoznawania znaków drogowych, opcjonalny system monitorowania martwego pola oraz monitorowania zmęczenia kierowcy. Natomiast mieszkańcy osiedli z pewnością docenią dostępny jako opcja Park Assist ułatwiający parkowanie poprzez automatyczne kierowanie pojazdem.
Volkswagen Golf: IQ.Light oraz duży bagażnik
Wspomnieć warto o inteligentnym oświetleniu IQ.Light (dostępne jako opcja). Dlaczego inteligentnym? Ponieważ automatycznie dostosowuje się ono do warunków na drodze, zapewniając doskonałą widoczność - nawet do 500 metrów po zmroku. Co ważne, dzięki technologii świateł matrycowych, nie dochodzi do oślepiania innych uczestników ruchu drogowego. Jeśli natomiast zależy nam na dużym i pojemnym bagażniku, celujmy w wersję Variant (maksymalna pojemność wynosi 1 642 l).
Nowy Volkswagen Golf to więcej niż tylko samochód - to 50 lat historii, które teraz wkraczają w nową erę. Zmodernizowany wygląd, różnorodność wersji oraz szeroka gama opcji personalizacji sprawiają, że każdy znajdzie coś dla siebie. Tym bardziej że zachęcają do tego atrakcyjne ceny i oferty finansowania. Najlepiej jednak przekonać się o tym osobiście i umówić na jazdę próbną.
Zużycie paliwa dla modelu Volkswagen Golf: 4,4-7,3 l/100 km; emisja CO2 113-167 g/km zostały określone zgodnie z procedurą WLTP.
Artykuł sponsorowany