Mini John Cooper Works

Podczas styczniowego salonu w Detroit zadebiutuje najmocniejsze wydanie nowego Mini - John Cooper Works, nazwane na cześć znanego konstruktora Johna Coopera, twórcy rajdowego Mini z lat 60. Atutem samochodu jest niewysoka masa własna, równa 1205 kg. To o około 100 kg mniej niż w przypadku poprzednika. Zamiast 1,6-litrowego silnika turbo o mocy 211 KM i 260 Nm maksymalnego momentu, tym razem pod maską pracuje motor 2-litrowy, również turbodoładowany. Generuje on moc 231 KM przy 6000 obr./min oraz 320 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępnego w zakresie 1250-4800 obr./min, i współpracuje z 6-biegową skrzynią ręczną lub automatem o takiej samej liczbie przełożeń. Przyspieszenie od zera do "setki" trwa 6,3 lub 6,1 s, zależnie od rodzaju przekładni, a średnie zużycie paliwa według producenta wynosi, odpowiednio, 5,7 lub 6,7 l/100 km. W przeniesieniu siły napędowej na asfalt pomaga elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego. Mini John Cooper Works można też doposażyć w aktywne amortyzatory. W porównaniu ze słabszymi wersjami model ma agresywniej stylizowane zderzaki i sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami oraz wysuwanymi podpórkami pod uda. Za 17- lub 18-calowymi obręczami kryją się wzmocnione hamulce Brembo.

article cover
Mini

Mini John Cooper Works

Podczas styczniowego salonu w Detroit zadebiutuje najmocniejsze wydanie nowego Mini - John Cooper Works, nazwane na cześć znanego konstruktora Johna Coopera, twórcy rajdowego Mini z lat 60. Atutem samochodu jest niewysoka masa własna, równa 1205 kg. To o około 100 kg mniej niż w przypadku poprzednika. Zamiast 1,6-litrowego silnika turbo o mocy 211 KM i 260 Nm maksymalnego momentu, tym razem pod maską pracuje motor 2-litrowy, również turbodoładowany. Generuje on moc 231 KM przy 6000 obr./min oraz 320 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępnego w zakresie 1250-4800 obr./min, i współpracuje z 6-biegową skrzynią ręczną lub automatem o takiej samej liczbie przełożeń. Przyspieszenie od zera do "setki" trwa 6,3 lub 6,1 s, zależnie od rodzaju przekładni, a średnie zużycie paliwa według producenta wynosi, odpowiednio, 5,7 lub 6,7 l/100 km. W przeniesieniu siły napędowej na asfalt pomaga elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego. Mini John Cooper Works można też doposażyć w aktywne amortyzatory. W porównaniu ze słabszymi wersjami model ma agresywniej stylizowane zderzaki i sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami oraz wysuwanymi podpórkami pod uda. Za 17- lub 18-calowymi obręczami kryją się wzmocnione hamulce Brembo.

Mini John Cooper Works (2015)Mini
Mini John Cooper Works (2015)Mini
Mini John Cooper Works (2015)Mini
Mini John Cooper Works (2015)Mini
Mini John Cooper Works (2015)Mini
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas