BMW M4 Convertible
Przed nami ostatnie tygodnie lata. W segmencie najszybszych kabrioletów debiutuje właśnie nowy gracz - BMW M4 Convertible. Do jego napędu służy 3-litrowa, rzędowa "szóstka" biturbo o mocy 431 KM i 550 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępnego w szerokim zakresie obrotów (1850-5500 obr./min). Współpracuje ona z 6-biegową skrzynią manualną lub 7-stopniową, zautomatyzowaną przekładnią dwusprzęgłową M DCT. Co ciekawe, mimo doładowania silnik "rozkręca się" do 7600 obr./min. Według BMW otwarte M4 zużywa średnio zaledwie 8,7-9,1 l/100 km i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,4 s (dane dla wersji ze skrzynią M DCT). Jego prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h. Podobnie jak w przypadku wariantu coupe, zauważalnie ograniczono masę własną względem poprzednika - M3 Convertible. Gotowy do jazdy wóz waży 1750 kg, czyli o 60 kg mniej niż wcześniej (i o 250 kg więcej od coupe). Wyposażono go w trzyczęściowy, metalowy dach, który znika pod pokrywą bagażnika w ciągu 20 s. Operacja składania lub rozkładania możliwa jest także podczas jazdy z niewielką prędkością - do 18 km/h. Premierowe M4 Convertible skonfigurował oddział Individual, który przygotowuje specjalne wersje "beemek" od 1990 roku, gdy zbudowano specjalne egzemplarze na życzenie Karla Lagerfelda i José Carrerasa. Dziś jego oferta obejmuje niestandardowe lakiery (w tym matowe) oraz skórzane wykończenia w dziewięciu kolorach.