Volkswagen Passat (B8)
3 lipca br. w Niemczech zadebiutował nowy Volkswagen Passat. Zbudowany na modułowej platformie MQB, jest przestronniejszy, lżejszy i wydajniejszy od poprzednika. Jest też "bardziej premium" - a to za sprawą znanych z droższych aut elementów wyposażenia. Przy praktycznie niezmienionej długości Passat B8 jest szerszy, niższy i ma większy rozstaw osi. Jego nadwozie mierzy 4767 mm długości (o 2 mm mniej od B-siódemki), 1832 mm szerokości (+12 mm) i 1456 mm wysokości (-14 mm), a rozstaw osi - 2791 mm (+79 mm). Pojemność bagażnika sedana wzrosła o 21 l, do 586 l, a kombi (Variant) - o 47 l, do 650 l. Pod maską: benzynowe jednostki TSI o pojemnościach 1.4 (125 i 150 KM), 1.8 (180 KM) lub 2.0 (220 i 280 KM) oraz turbodiesle TDI - 1.6 (120 KM) albo 2.0 (150, 190 i 240 KM). Więcej na temat wyposażenia nowego Passata pisaliśmy 2 lipca (kliknij).