40 lat Skody z "RS" w nazwie

Historia Skody o symbolu RS rozpoczęła się w 1974 r. od rajdowych prototypów 180 RS i 200 RS. Mocniejszy, zbudowany w zaledwie dwóch egzemplarzach, był napędzany umieszczoną z tyłu 2-litrową jednostką o mocy 163 KM. Po zmianie przepisów Skoda porzuciła jednak rozwój prototypów i skupiła się na budowie słabszego modelu 130 RS, znanej też jako "Porsche Wschodu". Jej sercem był 1,3-litrowy silnik o mocy 140 KM. Upragnioną homologację Czesi uzyskali w roku 1976 i szybko odnieśli pierwsze zwycięstwo - w zaliczanym do Mistrzostw Europy Rajdzie Barum. Prawdziwy sukces przyszedł jednak w roku 1977, gdy dwie "130" zajęły w swojej klasie pierwsze dwa miejsca w Rajdzie Monte Carlo, oraz w latach 1980-1981, gdy fabryczny team Skody zdobył, odpowiednio, tytuł wicemistrza i mistrza Europy w kategorii zespołowej. Czesi wrócili do modeli "RS" w roku 2000, wraz ze 180-konną Octavią RS. Trzy lata później dołączyła do niej zasilana 130-konnym turbodieslem Fabia RS. Obecnie w ofercie są kolejne wcielenia obu aut: 180-konna Fabia RS oraz Octavia RS, dostępna z 220-konną jednostką benzynową 2.0 turbo lub 184-konnym turbodieslem 2.0.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy