Jaki Mini Cooper jest lepszy: benzynowy czy elektryczny? Mówię: "sprawdzam"

Który Mini Cooper jest lepszy: elektryczny czy spalinowy?
Który Mini Cooper jest lepszy: elektryczny czy spalinowy?Maciej OlesiukINTERIA.PL

Jak wygląda nowy Mini Cooper?

Zbliżenie na okrągły reflektor samochodowy w nowoczesnym, zielonym samochodzie, z widocznymi detalami konstrukcyjnymi i odbiciem otoczenia w powierzchni lampy. W tle fragmenty nowoczesnego budynku mieszkalnego.
Stylistycznie spalinowy i elektryczny Cooper zbytnio się od siebie nie różnią. Znajdziemy tutaj np. takie same okrągłe światła (nawiązujące do pierwszego Mini), ale podzielone.Maciej OlesiukINTERIA.PL
Z zewnątrz spalinowego i elektrycznego Coopera najłatwiej rozróżnić (nie licząc koloru tablic) po klamkach. W elektryku są zlicowane z karoserią, a w wariancie spalinowym - wystające. Maciej OlesiukINTERIA.PL

Nowy Mini Cooper wewnątrz

wnętrze samochodu z widocznym kierownicą oraz dużym, okrągłym ekranem deski rozdzielczej wyświetlającym mapę
Kokpit spalinowego i elektrycznego Coopera nie różni się specjalnie. W obu centralnym punktem jest okrągły wyświetlacz. Pełni on funkcję wyświetlacza wskaźników i ekranu multimediów.Maciej OlesiukINTERIA.PL
Panel sterowania samochodu z gałką zmiany biegów, przyciskami do sterowania klimatyzacją oraz przyciskiem dezaktywacji poduszki powietrznej. Dominujący kolor to ciemny, z kontrastującymi elementami srebrnymi i czerwonymi.
Pod ekranem znajduje się panel z fizycznymi przełącznikami - do obsługi przełożeń, uruchamiania auta, czy regulacji głośności systemu audio. Na zdjęciu panel w elektrycznym Cooperze (w spalinowej wersji wygląda dokładnie tak samo).Maciej OlesiukINTERIA.PL
Wnętrze samochodu z widokiem na konsolę centralną i uchwyt na napoje. Wygodne, czarne skórzane fotele z czerwonymi szwami oraz przestronny schowek na kubki między siedzeniami.
Tunel środkowy w elektrycznym Cooperze.Maciej OlesiukINTERIA.PL
Podwójny uchwyt na kubki w samochodzie z beżową ramką, umieszczony w centralnej konsoli. Wokół widać ciemne wnętrze samochodu oraz teksturowane powierzchnie plastikowe.
Tunel środkowy w spalinowym Cooperze.Maciej OlesiukINTERIA.PL

Jakie wymiary ma nowy Mini Cooper?

Mini Cooper. Wymiary

 
Elektryczne Mini Cooper
Spalinowe Mini Cooper trzydrzwiowe
Spalinowe Mini Cooper pięciodrzwiowe
Długość
3 858 mm
3876 mm
4036 mm
Szerokość z lusterkami
1 967 mm
1970 mm
1970 mm
Wysokość
1 460 mm
1452 mm
1464 mm
Rozstaw osi
2 526 mm
2495 mm
2567 mm
Pojemność bagażnika
210 – 800 litrów
210–725 litrów
275–925 litrów
Zielony samochód zaparkowany przed nowoczesnym budynkiem z balkonami. Auto ma czerwony dach i czarne felgi, co nadaje mu sportowy wygląd. Po lewej stronie znajduje się jasna ściana, która kontrastuje z zielenią pojazdu.
Mini Cooper w wariancie spalinowym dostępny jest jako auto trzy- i pięciodrzwiowe. Wersja elektryczna jest dostępna tylko jako auto trzydrzwiowe.Maciej OlesiukINTERIA.PL
Tył wnętrza samochodu z widocznym uchwytem na kubek umieszczonym między siedzeniami pasażerów.
Tunel środkowy wymusza, by osoba siedząca na środku trzymała nogi w przestrzeni współpasażerów.Maciej OlesiukINTERIA.PL

Nowy Mini Cooper. Jakie napędy?

Otwarta maska samochodu elektrycznego z widocznym silnikiem i elementami technicznymi, w tym przewody i zbiorniki płynów.
Mini Cooper w wersji elektrycznej jest dostępny w trzech wersjach napędu i dwóch wariantach akumulatora - w standardzie 36,6 kWh, a w dwóch wyższych 49,2 kWh.Maciej OlesiukINTERIA.PL
Silnik samochodowy marki MINI pod maską samochodu, z widocznymi elementami konstrukcyjnymi i komponentami mechanicznymi.
Spalinowy Cooper jest dostępny z dwoma silnikami - 1,5-litrową jednostką trzycylindrową i dwulitrową jednostką czterocylindrową.Maciej OlesiukINTERIA.PL

Jak jeździ nowy Mini Cooper?

Zobacz również:

    Ceny nowego Mini Coopera. Lepiej kupić auto elektryczne czy benzynowe?

    Czarny samochód Mini Cooper zaparkowany na brukowanej ulicy przed ścianą pokrytą różnorodnymi graffiti. W tle widoczne są duże okna budynku.
    Ceny elektrycznego Coopera startują od 146 500 zł. Wszystkie warianty objęte są dopłatami z programu "NaszEauto". Maciej OlesiukINTERIA.PL
    Zielony samochód o nowoczesnym designie zaparkowany przed budynkiem z szarymi balkonami. Samochód ma czarną felgę, czerwony dach i lusterka boczne. Tło stanowią betonowe ściany i nowoczesny budynek mieszkalny.
    Spalinowy Mini Cooper w podstawowej specyfikuje kosztuje 111 900 zł (wersja trzydrzwiowa) lub 115 900 zł (wersja pięciodrzwiowa).Maciej OlesiukINTERIA.PL
    Zielony, sportowy samochód zaparkowany na kostce brukowej na tle nowoczesnego budynku mieszkalnego. Auto wyróżnia się nowoczesnym, dynamicznym designem oraz ciemnymi felgami.
    Testowana przez nas specyfikacja spalinowego Coopera to wersja S. Dwulitrowy silnik generuje 204 KM i 300 Nm. Maciej OlesiukINTERIA.PL
    Czarny samochód Mini Cooper z czerwonym dachem na tle kolorowego graffiti na kamienistej ulicy.
    Elektryczny Mini Cooper, którego mieliśmy okazję testować, to odmiana SE. Oferuje 218 KM i 330 Nm.Maciej OlesiukINTERIA.PL
    Kokpit samochodu z wyświetlaczem dotykowym o okrągłym kształcie, wyświetlającym ikony związane z systemem informacyjnym i funkcjami pojazdu. W tle widać nieostro zarysowany budynek.
    Zarówno w wariancie elektrycznym, jak i spalinowym centralne miejsce zajmuje okrągły ekran. W zależności od wariantu napędu pokazuje on stan naładowania akumulatora lub poziom paliwa w zbiorniku.Maciej OlesiukINTERIA.PL
    Logo John Cooper Works na czarnej karoserii samochodu pokrytej kroplami deszczu, w tle widać graffiti na ścianie budynku.
    Oba testowane egzemplarze to wersja wyposażenia John Cooper Works. Rozpoznamy je m.in. po logo w czarnym kolorze czy stosownych emblematach. (na zdjęciu wersja elektryczna).Maciej OlesiukINTERIA.PL
    Otwarty bagażnik samochodu z widokiem na przestrzeń ładunkową wyłożoną ciemnym materiałem. Wnętrze jest puste, a bagażnik zabezpiecza składana półka. W tle widoczne są tylne siedzenia i fragmenty nadwozia auta.
    W wariancie elektrycznym pojemność bagażnika wynosi od 210 do 800 litrów. W trzydrzwiowej wersji spalinowej to od 210 do 725 litrów.Maciej OlesiukINTERIA.PL
    Wnętrze samochodu, widok na przednie fotele z ciemnym obiciem i czerwonymi elementami dekoracyjnymi. W tle widać graffiti na ścianie.
    Wersja elektryczna dostępna jest wyłącznie w wariancie trzydrzwiowym. By dostać się do drugiego rzędu siedzeń, trzeba się jednak trochę nagimnastykować. Maciej OlesiukINTERIA.PL
    Otwarte wnętrze bagażnika zielonego samochodu na jasnym tle. Widoczne tylne siedzenia, przestrzeń ładunkowa, brak dodatkowych przedmiotów w bagażniku.
    Bagażnik wersji pięciodrzwiowej pomieści od 275 do 925 litrów bagażu.Maciej OlesiukINTERIA.PL
    Wnętrze tylnej części kabiny samochodu z widocznymi skórzanymi siedzeniami w ciemnym kolorze, z czerwonymi przeszyciami. Drzwi są otwarte, ukazując wnętrze w nowoczesnym stylu.
    Odmiana pięciodrzwiowa jest najdłuższa. W efekcie oferuje najwięcej miejsca w drugim rzędzie foteli. Choć trzeba przyznać, że przestrzeni nie jest wyjątkowo dużo.Maciej OlesiukINTERIA.PL
    Przyciski do regulacji fotela samochodowego, w tym przyciski do zapamiętywania ustawień 1 i 2 oraz przycisk SET. Widoczne także dźwignie do regulacji w pionie i poziomie.
    Fotele mogą oferować elektryczną regulację i pamięć ustawień (funkcja niedostępna w wariancie elektrycznym).Maciej OlesiukINTERIA.PL
    Głośnik samochodowy marki Harman Kardon zamontowany na bocznej ścianie wnętrza samochodu, wykończony w kolorze czarnym z metalową siatką ochronną.
    Zarówno w wariancie elektrycznym, jak i spalinowym o nagłośnienie może dbać system Harman Kardon.Maciej OlesiukINTERIA.PL
    To najbardziej ekskluzywne Mercedesy na świecie. Powstają w PolsceINTERIA.PL
    Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?