Wkrótce rusza produkcja nowego auta z Polski

W najbliższy piątek w GM Manufacturing Poland w Gliwicach wystartuje produkcja nowego modelu astry GTC, czyli sportowego coupe.

Uruchomienie produkcji kosztowało fabrykę ponad 325 mln zł. Inwestycja powinna się opłacić, bo amatorów sportowej maszyny nie zabraknie. Chętni z Hiszpanii, Niemiec, Belgii, Danii i Francji już się zgłaszają. Produkcja nie będzie masowa, ale i tak dała fabryce ponad 150 nowych miejsc pracy - pisze "Dziennik Gazeta Prawna".

GM nie podaje planowanej wielkości produkcji nowego modelu. Eksperci twierdzą, że sprzedaż takich aut, w zależności od koncernu, waha się od kilkunastu do 30 tys. sztuk.

Opel astra GTC łączyć ma sportowe osiągi z przyjemnym dla oka, trzydrzwiowym nadwoziem, w którym odnajdziemy akcenty charakterystyczne dla coupe. Ciekawym zabiegiem stylistycznym podkreślającym muskulaturę samochodu jest np. zaczynająca się od klamek drzwi linia płynnie przechodząca w szerokie tylne błotniki i niewielkie, udające spoiler, przetłoczenie na tylnej klapie.

Reklama

Mimo zadziornych kształtów karoserii, trzydrzwiowa astra GTC ma być również autem praktycznym. Pojemność bagażnika to 370 litrów, po złożeniu oparć tylnej kanapy do auta zapakujemy aż 1235 litrów bagażu.

W stosunku do pięciodrzwiowego modelu, wersja GTC jest niższa o 15 mm. Co ciekawe, z uwagi na zmiany w zawieszeniu, trzydrzwiowe auto ma powiększony o 10 mm (do 2695 mm) rozstaw osi.

Początkowo samochód dostępny będzie z jedną z czterech jednostek napędowych. Paletę silników otwiera turbodoładowana jednostka 1,4 o mocy 120 KM. Klienci będą też mogli zdecydować się na jej mocniejszą wersję rozwijającą 140 KM. Oba silniki rozwijają maksymalny moment obrotowy 200 Nm, sprzęgane będą z ręcznymi, sześciostopniowymi skrzyniami biegów i - przynajmniej według producenta - zużywać mają średnio 5,9 l benzyny na 100 km.

Początkowo w ofercie znajdzie się też doładowany motor o pojemności 1,6 rozwijający moc 180 KM, dzięki któremu astra GTC będzie mogła rozpędzić się do prędkości 220 km/h.

Dla miłośników jednostek wysokoprężnych przewidziano odmianę z dwulitrowym silnikiem CDTI. Motor dysponuje mocą 165 KM i rozwija moment obrotowy aż 360 Nm. Standardowym wyposażeniem jest filtr cząstek stałych oraz system start&stop. Podobnie jak jednostki benzynowe, silnik sprzęgany będzie z ręczną, sześciostopniową skrzynią biegów.

stra GTC z wysokoprężną jednostką napędową przyspieszać ma do 100 km/h w 8,9 s i rozpędzać się do prędkości maksymalnej 210 km/h. Średnie zużycie paliwa oscylować ma w okolicach 4,9 l/100 km, dzięki czemu na 56-litrowym zbiorniku pokonać będzie można aż 1100 km.

PAP/INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: coupe | Astra GTC
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy