Volvo on Call
Latem przyszłego roku Volvo uruchomi europejski program bezpieczeństwa Volvo on Call. Uczestniczące w nim samochody będą automatycznie informowały centrum bezpieczeństwa np. o kolizji lub wypadku. W razie zasłabnięcia lub innego niebezpiecznego zdarzenia kierowca może również jednym przyciskiem wezwać pomoc.
System najpierw zacznie w pełni funkcjonować w siedmiu europejskich krajach: Wielkiej Brytanii, Szwecji, Francji, Włoszech, Holandii, Belgii i Luksemburgu. Kolejne siedem państw będzie obsługiwanych przez jedno międzynarodowe centrum bezpieczeństwa. Będą to: Niemcy, Szwajcaria, Austria, Dania, Norwegia, Hiszpania i Portugalia. W następnych latach Volvo planuje rozszerzenie systemu na kolejne kraje.
System będzie sprzedawany w dwóch wersjach - w każdej z nich w cenę będzie wliczony pięcioletni abonament.
Wersja "safety" składa się ze zintegrowanego telefonu GSM oraz odbiornika GPS. W razie wypadku, gdy odpalona zostanie chociaż jedna poduszka lub napinacz pasów system automatycznie wysyła zgłoszenie o zdarzeniu. Ponadto możliwe jest ręczne wezwanie pomocy - wystarczy do tego naciśnięcie przycisku SOS. Uzupełnieniem tych funkcji jest assistance, czyli szybka pomoc w razie awarii samochodu.
Wersja "security" obejmuje: automatyczne wysłanie sygnału w razie aktywacji alarmu samochodu, śledzenie skradzionego pojazdu i poinformowanie policji, a także zdalne otwarcie samochodu w przypadku zatrzaśnięcia lub zgubienia kluczyków.
Sercem systemu są działające całą dobę centra bezpieczeństwa. Monitorują one cały czas sytuację i pozycję samochodu. W razie wypadku operator wie np. czy okna i drzwi są zamknięte, które poduszki zostały odpalone. Potrafi nawet sprawdzić poziom paliwa w baku oraz temperaturę zewnętrzną i wewnętrzną.
System Volvo on Call posiada potencjał rozwojowy. W przyszłości możliwe będzie monitorowanie stanu samochodu, a nawet zdalne instalowanie nowszych wersji oprogramowanie pokładowego komputera.
Volvo wyprzedziło władze ustawodawcze. Unia Europejska zamierza bowiem wprowadzić od 2009 roku obowiązek wyposażenia każdego nowego samochodu w układ automatycznie informujący o wypadku.