Volvo. Modele Recharge to już 25,5 procent sprzedaży

Jacek Jurecki

Oprac.: Jacek Jurecki

Volvo w czasie pandemii radzi sobie całkiem nieźle. W Polsce po 10 miesiącach liczba rejestracji wzrosła o 6,37 procent w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. A globalna sprzedaż po 10 miesiącach urosła o 12,6 procent co przekłada się na 581 464 wydanych aut. Modele Recharge - czyli elektryki i hybrydy ładowane z gniazdka (PHEV i BEV) stanowiły jedną czwartą globalnej sprzedaży.

Volvo C40 Recharge, w kolorze Fjord Blue
Volvo C40 Recharge, w kolorze Fjord BlueINTERIA.PL

 W październiku bieżącego roku globalna sprzedaż Volvo Cars osiągnęła poziom 50 815 samochodów, co oznacza spadek o 22,2% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Spadek był związany z niedoborem komponentów, który wpłynął na produkcję.

Sprzedaż aut czysto elektrycznych (BEV) po dziesięciu miesiącach wynosi 3,1% ogólnej sprzedaży, co przekłada się na 18 251 pojazdów doręczonych klientom. W październiku ich udział wynosił już 5,6%. W ubiegłym miesiącu w belgijskiej fabryce ruszyła produkcja całkowicie elektrycznego Volvo C40 Recharge, zatem te udziały będą dalej rosnąć.

Volvo i kondycja kluczowych rynków

Sprzedaż Volvo Cars w USA wyniosła 104 066 samochodów w ciągu pierwszych 10 miesięcy, co stanowi wzrost o 23,5% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. W październiku sprzedaż wyniosła 8701 samochodów, z czego samochody Recharge stanowiły 24,1% całkowitej sprzedaży.

Sprzedaż w Chinach w okresie od stycznia do października wyniosła 143 616 samochodów, co stanowi wzrost o 10,5%  w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. W październiku liczba sprzedanych samochodów wyniosła 11 006 aut, co oznacza spadek o 34,2% w porównaniu z październikiem 2020 r., głównie ze względu na ograniczenia produkcyjne, które nie były w stanie zaspokoić popytu.

Sprzedaż Volvo Cars w Europie wyniosła 242 495 samochodów w pierwszych 10 miesiącach roku, co stanowi wzrost o 6,1% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Na wyniki sprzedaży za miesiąc październik wpłynął brak dostępnych samochodów, co spowodowało spadek do 22 124 aut.

Volvo i jego bestsellery

Od ponad dziesięciu lat najlepiej sprzedającym się modelem na całym świecie pozostaje XC60. W okresie od stycznia do końca października wydano klientom 177 795 takich aut (2020: 149 855). Na drugim miejscu znalazł się jego mniejszy brat - XC40 z podobnym wynikiem 170 907 (142 159) sztuk. Podium zamyka model Volvo XC90 z wynikiem 89 041 sprzedanych aut (2020: 70 195 sztuk).

Volvo XC40 P8 Recharge - pierwsza jazda

Volvo XC40 P8 RechargeINTERIA.PL
Volvo XC40 P8 RechargeINTERIA.PL
Volvo XC40 P8 RechargeINTERIA.PL
Volvo XC40 P8 RechargeINTERIA.PL
Volvo XC40 P8 RechargeINTERIA.PL
Volvo XC40 P8 RechargeINTERIA.PL
Volvo XC40 P8 RechargeINTERIA.PL
Volvo XC40 P8 RechargeINTERIA.PL
Volvo XC40 P8 RechargeINTERIA.PL
Volvo XC40 P8 RechargeINTERIA.PL
Volvo XC40 P8 RechargeINTERIA.PL
Volvo XC40 P8 RechargeINTERIA.PL
Volvo XC40 P8 RechargeINTERIA.PL
Volvo XC40 P8 RechargeINTERIA.PL
Volvo XC40 P8 RechargeINTERIA.PL
Volvo XC40 P8 RechargeINTERIA.PL
Volvo XC40 P8 RechargeINTERIA.PL
Volvo XC40 P8 RechargeINTERIA.PL
Volvo XC40 P8 RechargeINTERIA.PL
Volvo XC40 P8 RechargeINTERIA.PL
Volvo XC40 P8 RechargeINTERIA.PL
Volvo XC40 P8 RechargeINTERIA.PL
Volvo XC40 P8 RechargeINTERIA.PL
Volvo XC40 P8 RechargeINTERIA.PL
Volvo XC40 P8 RechargeINTERIA.PL
Volvo XC40 P8 RechargeINTERIA.PL
Volvo XC40 P8 RechargeINTERIA.PL
Volvo XC40 P8 RechargeINTERIA.PL

Po 10 miesiącach modele z gamy Recharge stanowiły niemal 45% europejskiej sprzedaż, z czego ok. 90% stanowiły auta PHEV, a 10% - modele BEV. Ponieważ do oferty Volvo Cars właśnie dołączył czysto elektryczny model C40 oraz jednosilnikowa odmiana XC40 Recharge, auta elektryczne będą zdobywać coraz w

Szczegółowy podział sprzedaży regionalnej znajduje się poniżej.

Informacja prasowa (moto)

***

Volvo XC40 Recharge 
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas