Volvo ma tak niską emisję CO2, że sprzeda prawa do niej

Volvo Cars oraz Polestar, potwierdziły, że zmniejszą emisję CO2 sprzedawanych przez siebie aut do poziomów niższych, niż zakładają wytyczne UE. Od początku 2020 roku każda marka musi zmieścić się w limitach, które Komisja Europejska ustaliła indywidualnie dla każdego producenta.

W rezultacie, Volvo i Polestar zawarły z Fordem umowę, oferując mu swoje nadwyżki emisji CO2 i potencjalnie innym producentom samochodów zgodnie z systemem pooling wdrożonym przez Komisję Europejską. Wynikający z umowy dochód zostanie zainwestowany w rozwój zielonych technologii.

- Dla Volvo Car Group przyszłość jest elektryczna, a my przekształcamy naszą firmę poprzez konkretne działania - powiedział Hakan Samuelsson, prezes Volvo Car Group. - Cieszę się, że spełniamy nasze cele w zakresie redukcji CO2. Dowodzi to, że nasza strategia jest odpowiednia dla naszej firmy i dla planety.

Reklama

Volvo było pierwszym producentem samochodów, który zobowiązał się do całkowitej elektryfikacji i jest jedyną marką, która oferuje wariant hybrydowy typu plug-in w każdym oferowanym modelu. W nadchodzących latach wprowadzi także szereg modeli w pełni elektrycznych, począwszy od XC40 Recharge, którego dostawy rozpoczną się jeszcze w tym roku, a do Polski - w przyszłym.

Po trzech kwartałach udział hybryd plug-in w europejskiej sprzedaży Volvo Cars wynosił ponad 25%. W tym okresie Volvo Cars było liderem tego typu aut w segmencie premium także pod względem całkowitej liczby sprzedanych egzemplarzy (dane IHS). Marka chce, by do 2025 roku połowę jej sprzedaży stanowiły auta elektryczne, a drugą połowę hybrydy.

W tym roku Polestar rozpoczął dostawy swojego w pełni elektrycznego modelu 2. Kilka miesięcy wystarczyło, by Polestar stał się jedna z najważniejszych marek samochodów elektrycznych w Europie.

Strategia elektryfikacji Volvo Cars jest częścią planu klimatycznego, w ramach którego do 2040 r. firma zamierza stać się firmą neutralną dla klimatu. Plan wykracza poza kwestię emisji spalin poprzez elektryfikację. Firma zajmie się również emisją dwutlenku węgla w swojej sieci produkcyjnej i szerszej działalności, łańcuchu dostaw oraz poprzez recykling i ponowne wykorzystanie materiałów.

Pierwszym, namacalnym krokiem w kierunku realizacji celu na 2040 r. jest zmniejszenie śladu węglowego w całym cyklu życia samochodu o 40% w latach 2018-2025, w tym poprzez redukcję emisji spalin z rury wydechowej o 50% na samochód.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy